TESS виявив екзопланету розміром з Землю

Новини астрономії, астрофізики та космології

Нещодавно космічний телескоп TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) відзначив першу річницю свого запуску. Аналіз зібраних апаратом даних вже призвів до відкриття низки нових світів в інших зоряних системах. Нещодавно їх список поповнився ще одним найменуванням. Телескопу вдалося знайти свою першу екзопланету розміром із Землю. Вона одержала позначення HD 21749c.

HD 21749c в уявленні художника. Джерело: Carnegie Institution for Science

Екзопланета обертається навколо помаранчевого карлика, розташованого на відстані 53 світлових років від Сонця у сузір’ї Сітки. Його маса складає 70% сонячної. Під час спостережень TESS виявив ряд періодичних «провалів» на кривій блиску зорі, що відповідають транзиту по її диску супутника, розмір якого дорівнює 89% діаметра Землі. Вчені практично не сумніваються у тому, що це кам’янистий об’єкт.

HD 21749c навряд чи є перспективним місцем для пошуку позаземного життя. Орбіта планети проходить на невеликій відстані від центральної зорі, тому рівноважна температура її освітленої сторони повинна становити близько 427°C, що можна порівняти з максимальною температурою поверхні Меркурія. Екзопланета здійснює один оберт навколо світила всього за 8 днів.

Це вже друга екзопланета, знайдена в системі HD 21749. Раніше TESS виявив там об’єкт, радіус якого перевершує Земний у 2,8 раза, а маса у 23,2 раза. Вчені класифікували його як «Міні-Нептун». Такі тіла займають проміжне положення між кам’янистими суперземлями та крижаними гігантами, на кшталт Урана та Нептуна.