Телескоп Chandra шукатиме життя біля найближчих до нас зір

Науковці хочуть дізнатися, наскільки сильного опромінення високоенергетичними частинками зазнають екзопланети, що розташовані на орбітах близьких до нас зір. Воно може зробити життя на їхній поверхні неможливим. І саме це має з’ясувати космічний телескоп Chandra.

Космічний телескоп Chandra
Космічний телескоп Chandra. Джерело: www.nasa.gov

Використання телескопів для пошуку життя

Пошуки життя за межами Землі тривають. Астрономи, які використовують орбітальну рентгенівську обсерваторію NASA Chandra, а також телескоп XMM-Newton Європейської космічної агенції, проводять нові дослідження щодо можливості існування життя на близьких до Землі планетах.

Дослідники використовують Chandra для вивчення випромінювання сусідніх світил, щоб встановити, чи може екзопланета, що обертається навколо цих зір, бути придатною для життя. Рентгенівське та ультрафіолетове випромінювання за досить високих рівнів може пошкодити атмосферу екзопланети.

Що аналізуватиме Chandra

«Без визначення характеристик рентгенівського випромінювання від материнської зорі ми втратили б ключовий елемент для визначення того, чи є планета справді придатною для життя, чи ні, — сказала у статті астрономка Бріанна Біндер із Каліфорнійського політехнічного університету, яка очолювала це дослідження екзопланет. — Нам потрібно подивитися, які дози рентгенівського випромінювання отримують ці світи».

Наразі команда дослідила 57 найближчих зір, проаналізувавши яскравість та енергію їхнього рентгенівського випромінювання, а також те, як швидко їхній рентгенівський вихід змінюється через зоряні спалахи. «Ми виявили зорі, які забезпечують своїм планетам таке саме, або навіть м’якіше середовище, ніж те, в якому існує Земля, — говорить наукова співробітниця Сара Пікок з Університету Мериленду у своїй заяві. — Такі умови можуть відігравати ключову роль у підтримці багатої атмосфери, подібної до тієї, що існує на Землі».

Більше кандидатів для пошуку життя

Хоча лише у деяких із досліджених 57 зір відомі придатні для життя екзопланети, ймовірно, їх має бути набагато більше, просто ми їх ще не знайшли. Для порівняння, загалом відкрито понад 5500 екзопланет, але є ще майже 10 000 кандидатів, які перебувають на стадії оцінювання. Зрештою, лише в Чумацькому Шляху можуть існувати мільярди світів.

Рентгенівські дані з телескопів допомагають уточнити й розставити пріоритети у списку цілей і можуть дозволити швидше отримати перше зображення планети, схожої на Землю.

NEID Earth Twin Survey виявив перший інопланетний світ