Супутник HOTSAT-1 вимірює температуру Землі з безпрецедентною точністю

Нещодавно запущений супутник HOTSAT-1 зробив тепловізійні знімки з космосу, які показують температуру поверхні планети з небаченою раніше деталізацією. Він може показувати різницю температур з роздільною здатністю до 10 метрів, повідомляє Space.

Гарячі термальні точки в Лас-Вегасі, насичені помаранчеві кольори є автостоянками
Гарячі термальні точки в Лас-Вегасі. Насиченими помаранчевими кольорами позначені автостоянки

Камера також може знімати короткі відеопослідовності. Одна з них показує тепловий слід потяга, що проїжджає через Чикаго. На одному зі знімків, зроблених HOTSAT-1, видно тепловий слід лісової пожежі, що охопила північно-західні території Канади в червні 2023 року, і є надія, що ці дані допоможуть пожежникам стежити за тим, як вогонь просувається ландшафтом.

Оператором HOTSAT-1 є британська компанія SatVu, яка планує запустити ще сім космічних апаратів, що не лише збільшить обсяг даних, а й дозволить швидше виявляти теплові зміни на місці події.

HOTSAT-1
Це зображення HOTSAT-1 від 27 липня показує активні лісові пожежі на північно-західних територіях Канади

«Тепловізійну зйомку вже десятиліттями здійснюють такі наукові місії, як NASA’s Landsat і європейські супутники Sentinel. Але ці апарати збирають теплові дані лише з дуже грубою роздільною здатністю — 100 м, 500 м або 1000 м. Не було жодної комерційної місії, яка б збирала дані з роздільною здатністю нижче 10 метрів у тепловому спектрі», — каже головний технічний директор і співзасновник компанії SatVu Тобіас Рейніке.

Трубопровідне перехрестя світу
«Трубопровідне перехрестя світу» в Оклахомі, що має десятки резервуарів для зберігання нафти, які тут видно як круглі плями

Аналіз різниці температур на поверхні Землі у високій роздільній здатності допоможе містобудівельникам краще зрозуміти, як тепло випромінюється з доріг, будівель та промислових зон. Очікується, що це призведе до створення більш енергоефективної інфраструктури для боротьби зі зміною клімату.

Переваги та недоліки HOTSAT-1

Більшість супутників спостерігають Землю у видимому світлі, тобто в тих самих довжинах хвиль, які людина бачить своїми очима. Супутник HOTSAT-1 виявляє тепло, яке, по суті, є інфрачервоним світлом, що має набагато більшу довжину хвилі, але це створює певні труднощі.

Гавань в Дарвіні, Австралія
Гавань у Дарвіні, Австралія

«Вам потрібна повільна витримка. Фактично — довша експозиція. Оскільки наші супутники подорожують у космосі зі швидкістю 7 км/с, ми повинні мати можливість ретельно спрямовувати апарат, інакше зображення будуть розмитими», — розповідає Рейнеке в інтерв’ю Space.

HOTSAT-1 стартував у космос в червні 2023 року на борту ракети SpaceX Falcon 9. Космічний апарат у вигляді куба з розмірами 1х1х1 м рухається полярною орбітою, що дозволяє йому бачити кожну точку на Землі приблизно в один і той же час щодня. SatVu, яка наразі залучила 37,1 млн доларів венчурного капіталу, сподівається запустити свій другий супутник приблизно через рік. Зрештою, компанія передбачає групу з 8–10 супутників, які дозволять вченим, містобудівельникам та іншим особам детально відстежувати, як температура на поверхні планети змінюється щодня.

Раніше ми повідомляли про те, що літо 2023 року виявилося найспекотнішим в історії Землі.

За матеріалами space.com.