Сонячна система може виявитися більшою, ніж вважалося раніше

Вчені використали штучний інтелект для пошуку тіл за орбітою Плутона. Він виявив вдвічі більше об’єктів, на відстані близько 80 а.о. від Сонця, ніж люди. Це означає, що кордони нашої системи сягають далі, ніж вважалося досі.

Штучний інтелект вивчає межі Сонячної системи
Штучний інтелект вивчає межі Сонячної системи. Джерело: www.sciencealert.com

Пошук цілі для New Horizones

Новий метод виявлення далеких небесних тіл може змінити наші уявлення про те, де пролягає межа Сонячної системи. Почалося все з визначення нової цілі для апарата New Horizones. 2015 року він вперше здійснив проліт повз Плутон та його систему, а 2019-го дослідив об’єкт під назвою Аррокот.

Але на тому його подорож не закінчилася. New Horizones все ще був функціональним і теоретично перебував у зоні поясу Койпера. До геліопаузи, де теоретично має закінчуватися Сонячна система, було ще дуже далеко. Проте жодної нової цілі для нього знайти не вдалося.

Річ у тім, що вчені вже деякий час тому встановили, що хоча об’єкти за орбітою Нептуна можна зустріти на будь-якій відстані від Сонця, орбіти більшості з них групуються в районі 48 а.о. від нього. Фактично наша система закінчується саме тут.

Що знайшов штучний інтелект

Проте дослідники не залишили спроб знайти ціль для New Horizones. Для цього вони почали вивчати зображення, зроблені телескопом Subaru, що розташований на гавайському вулкані Мауна-Кеа. Проте порівнювати тисячі знімків, шукаючи серед купи світлих цяток ту, що зміщується, вкрай важко.

Тож науковці вирішили залучити до їхньої обробки алгоритм машинного навчання. І штучний інтелект справді зміг знайти нові об’єкти далеко за межами основного диска. Вони розташовані на відстанях від 60 до 80 а.о. від Сонця.

З розташування орбіт цих тіл вчені роблять висновок, що на околицях системи може бути цілих два пояси крижаних тіл. Перший складається з уже знайомих нам тіл на кшталт Плутона, Ериди та Аррокота. Другий же розташований вдвічі далі від першого, і про нього ми ще нічого не знаємо. Фактично це означає, що Сонячна система простягається значно далі, ніж вважалося досі.

За матеріалами www.sciencealert.com.