Солодке мило: науковці змоделювали смак астероїда на краю Сонячної системи

У 2019 році космічний апарат NASA New Horizons передав на Землю зображення найвіддаленішого з коли-небудь досліджених об’єктів — Аррокота. Цей астероїд у формі сніговика розташований у Поясі Койпера за орбітою Нептуна. Знімки показали, що поверхня Аррокота має іржаво-червоний колір, що викликало неабияку цікавість у науковців.

NASA New Horizons
Концепція художника показує зонд NASA New Horizons та об’єкт Пояса Койпера під назвою Аррокот. Авторство зображення: JHUAPL / SwRI

Спочатку науковці припустили, що сонячний вітер і галактичні космічні промені, які бомбардують поверхню Аррокота, перетворюють замерзлий метанол та інші гази на органічні молекули, що надають астероїду червоного відтінку. Однак це була лише гіпотеза, тому справжній механізм цього процесу залишався незрозумілим.

Нещодавно лабораторний експеримент, який імітував космічне опромінення поверхні Аррокота, виявив, що червоний колір об’єкта можна пояснити присутністю цукрів. Команда науковців під керівництвом Чаоцзян Чжана з Гавайського університету піддала заморожений зразок метанолу і чадного газу впливу високоенергетичних електронів, які слугували проксі для галактичних космічних променів, у дозах, еквівалентних приблизно 1,8 млрд років космічної радіації.

Аррокот
Астероїд Аррокот, яким його побачив апарат New Horizons. Фото: NASA

Змодельоване випромінювання запустило хімічні реакції у льоду, що призвело до утворення поліциклічних ароматичних вуглеводнів (ПАВ), які широко розповсюджені у Всесвіті. Спектроскопічні методи виявили також утворення глюкози — основного цукру в крові людини, а також алози — цукру, що міститься у фруктах і горіхах, та гліцерину, який використовується як зволожувач у милі. Іншими словами, поверхня Аррокота, ймовірно, має солодкий смак і мильну консистенцію.

Анімація обертання Аррокота

Крім того, поліциклічні ароматичні вуглеводні, глюкоза та інші цукри здаються червоними з космосу. Цукрові світи в Поясі Койпера, як Аррокот, могли вплинути на Землю в її ранній історії, доставляючи молекули пребіотиків і воду, які були критично важливі для зародження життя.

Раніше ми повідомляли про те, як астрономи відчули смак та запах гігантської хмари спирту.