Компроміс на кордоні Сонячної системи: NASA продовжила місію New Horizons

NASA погодилася продовжити роботу зонда New Horizons до кінця поточного десятиліття, щоб підтримати «багатопрофільну» науку. Розширена місія апарата може включати ще один проліт об’єкта пояса Койпера.

Зонд New Horizons в уявленні художника. Джерело: J. Olmsted (STScI)

Зонд New Horizons був запущений у 2006 році з метою вивчення Плутона. У 2015 році він здійснив історичний візит до карликової планети, після чого продовжив подорож углиб пояса Койпера. У 2019 році він виконав проліт одного з його крижаних об’єктів під назвою Аррокот. На сьогодні New Horizons є єдиним активним космічним апаратом, що перебуває в поясі Койпера.

New Horizons опинився в центрі скандалу в травні, коли стало відомо про плани NASA щодо майбутнього місії. Аерокосмічна адміністрація збиралася докорінно змінити її пріоритети: замість продовження вивчення пояса Койпера зосередити всі зусилля на геліофізичних дослідженнях. Це рішення також передбачало передачу управління апаратом зовсім іншій групі супроводу, що стало б безпрецедентним випадком для міжпланетних місій NASA.

Оригінальна команда місії, яка відповідала за її розробку та підтримувала роботу New Horizons усі ці роки, різко розкритикувала таку пропозицію. Вона аргументувала свою позицію унікальністю положення зонда. Навіть якщо просто зараз хтось захоче відправити апарат у пояс Койпера, знадобиться кілька десятиліть, щоб він туди долетів, тоді як New Horizons уже перебуває в потрібному місці.

Щоб привернути увагу до проблеми, вчені активно висвітлювали ситуацію в пресі та навіть організувала онлайн-петицію. До останнього моменту здавалося, що NASA не змінить свого рішення, але зрештою все ж було досягнуто компромісного варіанту. Контроль над апаратом залишиться в руках оригінальної групи супроводу. Що стосується основної мети New Horizons, то він займатиметься збором геофізичних даних, а також проводитиме віддалені спостереження об’єктів пояса Койпера. У разі, якщо астрономам вдасться знайти об’єкт, що перебуває на траєкторії польоту зонда, він буде спрямований до нього.