Solar Orbiter зафільмував транзит Меркурія

Європейське космічне агентство опублікувало кілька зображень та відеозаписів, отриманих зондом Solar Orbiter. Він зафільмував проходження (транзит) Меркурія диском Сонця.

Транзит Меркурія очима Solar Orbiter

Для нас транзити Меркурія досить рідкісне явище. У середньому, із Землі можна побачити близько дюжини таких подій у сторіччя. Однак космічні місії, що вивчають Сонце, бачать їх набагато частіше.

Однією з таких місій є європейсько-американська Solar Orbiter. 3 січня 2023 року вона спостерігала транзит Меркурія. Фахівці місії скористалися цією нагодою для калібрування наукових інструментів зонда.

На знімках камери PHI Меркурій з’являється у вигляді чорного кола в правій нижній частині сонячного диска. Він помітно відрізняється від звичайних сонячних плям у верхній частині зображення.

Об’єднавши знімки ультрафіолетової камери EUI, астрономи створили таймлапс, що демонструє Меркурій у той момент, коли він уже «зійшов» з сонячного диска, але все ще знаходився на тлі структур у верхніх шарах атмосфери зорі. І, нарешті, зображення інструмента SPICE демонструють планету на тлі випромінювання, що випускається різними речовинами у складі Сонця.

Важливість транзитів

У минулому астрономи використовували транзити для визначення розмірів Сонячної системи. Спостерігачі у різних частинах земної кулі засікали точний час початку події. Далі, знаючи відстань між ними та різницю в часі, астрономи за допомогою тригонометричних методів розраховували відстань до Сонця.

Зараз виявлення транзитів є найбільш ефективним способом пошуку екзопланет. Близько 80% всіх відомих на сьогодні позасонячних світів були знайдені за допомогою цього методу.