Розрахунки показали можливість квантових комунікацій на міжзоряних відстанях

Вчені довели, що квантові комунікації на міжзоряних відстанях можливі. Речовина, розсіяна у космосі, не призводить до декогеренції сигналу. Отже, позаземні цивілізації можуть із нами зв’язуватися через канали, які неможливо перехопити.

Комунікації за допомогою квантових станів
Квантові коммунікації. Джерело: Singularityhub.com

Квантові комунікації у міжзоряному просторі

Група фізиків з Единбурга нещодавно довела ймовірність здійснення квантових комунікацій на міжзоряних відстанях. Цей тип зв’язку базується на можливості передавати інформацію через квантові стани частинок. Завдяки цьому відносно невелика кількість фотонів може зберігати багато інформації.

Крім того, через явище квантової невизначеності перехопити квантове повідомлення таким чином, щоб про це ніхто не дізнався, неможливо. Через це вже багато років квантовий зв’язок вважається одним із найперспективніших напрямів шифрування на Землі.

Але із квантовим шифруванням є величезна проблема. Воно працює тільки у випадку когерентного світла, коли усі частинки коливаються однаковим чином. А будь-які перешкоди цю узгодженість порушують, викликаючи явище, відоме як декогеренція. І саме це сильно ускладнює його застосування на Землі.

Декогеренція у міжзоряному просторі

Досі залишалося невідомим, чи виникає декогеренція квантового сигналу в міжзоряному просторі. Він є достатньо прозорим для того, аби крізь нього проходили звичайні сигнали. Але чи не занадто у ньому багато частинок для когерентного світла — питання відкрите.

Дослідники розрахували, якою була б декогеренція сигналу на відстанях, що порівнювані з діаметром Чумацького Шляху. При цьому вони визначили величину декогеренції не тільки від газу та пилу, але й від небесних тіл.

Виявилося, що вона недостатня для декогеренції сигналу й у видимому діапазоні, й у більш чутливому мікрохвильовому. З цього вчені роблять висновок, що інопланетні цивілізації можуть використовувати квантові комунікації для зв’язку з нами.

Однак із цього дослідження можна зробити й зовсім інший висновок: квантові комунікації призначені для того, аби їх чув тільки той, кому треба. Тож відсутність сигналів від позаземних цивілізацій може означати, що вони просто не хочуть, щоб ми про них знали.

Приєднуйтесь: https://t.me/ ustmagazine