Росія втратила доступ до німецького телескопа і не летить на Місяць

Заступник голови «Роскосмосу» повідомив про тимчасове зупинення проєкту польоту на Місяць. Одночасно пролунала заява російських вчених, що доступ до німецького телескопа eROSITA для них закритий.

Російська ракета «Єнісєй»
Ракета «Єнісєй» не полетить на Місяць. Джерело: Тhealphacentauri.net

«Роскосмос» не летить на Місяць

13 червня виконавчий директор з науки корпорації «Роскосмос» Алєксандр Блошенко повідомив про призупинення проєкту польоту на Місяць. За його словами, зараз росія продовжує роботу над новим носієм «Союз-5», а от надважка ракета «Єнісей», яка мала доставити космонавтів на Місяць, полетить ще дуже не скоро.

Замість спроб досягти Місяця «Роскосмос» зосередить свою увагу на «більш нагальних питаннях»: допомозі військовим і спостереженні за поверхнею Землі. Цілком можливо, що після того, як ця організація розірвала усі зв’язки із західними партнерами, вона розраховує на китайців. Ті мають власну місячну програму і, ймовірно, візьмуть із собою росіян.

Варто зауважити, що у квітні цього року, вже після численних злочинів на території України та реакції на них, російський президент заявляв про те, що перший «Єнісей» стартує з космодрому «Восточний» до 2035 року. Хоча ще до того фахівці говорили, що проєкт тимчасово зупинений на невизначений термін.

Росіян не пустили працювати на німецькому телескопі

Одночасно із заявою Блошенка стало відомо, що російські вчені втратили доступ до рентгенівського телескопа eROSITA, розміщеного на апараті «Спектр-РГ». Про це заявив голова Інституту космічних досліджень РАН академік Лев Зєльоний.

«Ніхто його не ввімкне… Є технічні проблеми з цим ввімкненням, з командами, кодами. «Роскосмос» сказав розібратися, але це довга історія», — заявив він. Також Зєльоний стверджує, що німецькі вчені хочуть увімкнути eROSITA.

Німецький телескоп eROSITA
Телескоп eROSITA. Джерело: Вікіпедія

Варто зазначити, що орбітальна обсерваторія «Спектр-РГ» є спільним проєктом ЄС та росії. На ній розміщені два рентгенівських телескопи. eROSITA належить Європейському космічному агентству, а ART-X — «Роскосмосу».

З початком війни в Україні європейці закрили росіянам доступ до eROSITA. Але голова «Роскосмосу» Дмітрій Рогозін віддав наказ спробувати під’єднатися до нього нелегально. І це викликало невдоволення навіть того ж Зєльоного.

Нині ж голова Інституту космічних досліджень заявляє, що вони з Рогозіним погодилися, що діяти треба не поспішаючи й обережно. Російські вчені поки що вдовольнятимуться даними ART-X і чекатимуть на зміни обставин.

За матеріалами www.interfax.ru