Приголомшлива подорож крізь Стовпи Творіння тривимірною візуалізацією від NASA: відео

Величні вежі з космічного пилу і газу в серці Туманності Орла, які отримали назву Стовпи Творіння, захоплюють астрономів ще з моменту їхньої фіксації телескопом Hubble. Нещодавно NASA випустила найдетальнішу тривимірну візуалізацію цієї небесної структури, розкриваючи її будову та випромінювання у різних довжинах хвиль світла.

Стовпи творіння
Мозаїка зображень у видимому та інфрачервоному світлі одного кадру з візуалізації Стовпи Творіння. Ілюстрація: NASA

Для створення візуалізації астрофізики NASA використали дані з телескопів Hubble та James Webb. Таким чином Стовпи Творіння можна побачити як у видимому світлі Hubble, так і в інфрачервоному світлі James Webb. Френк Саммерс, головний науковець із візуалізації проєкту «Всесвіт пізнання», зазначив, що контраст допомагає зрозуміти, чому важливо мати кілька телескопів для дослідження одного об’єкта.

Телескоп Hubble бачить об’єкти у видимому світлі за високих температур, тоді як інфрачервоний зір James Webb чутливий до більш холодних об’єктів. Це дозволяє JWST проникати крізь пил і бачити зорі всередині стовпів. У Hubble стовпи відтворені як темно-коричневий пил і яскраво-жовтий газ на зеленувато-блакитному тлі, тоді як у Webb — помаранчевий і прозорий пил зі світло-блакитним газом на темно-синьому тлі.

Візуалізація також показує кілька стадій зореутворення. У верхній частині центрального стовпа видно молоду протозорю, що світиться червоним кольором в інфрачервоному світлі. Біля вершини лівого стовпа можна побачити струмінь речовини, викинутої з новонародженої зорі, а на кінці одного з пальців лівого стовпа — нову яскраву зорю.

Стовпи Творіння простягаються на 4–5 світлових років і є частиною Туманності Орла, яка має розмір 70 на 55 світлових років і розташована на відстані 7000 світлових років від Землі в сузір’ї Змієносця. Її можна побачити навіть у невеликий телескоп. Вперше стовпи стали відомими завдяки Hubble у 1995 році, створивши одне з найбільш знакових астрономічних зображень.

Стовпи Творіння
У версії моделі Hubble (ліворуч) стовпи мають темно-коричневий непрозорий пил і яскраво-жовтий іонізований газ на зеленувато-блакитному тлі. Версія James Webb (справа) демонструє помаранчевий і оранжево-коричневий напівпрозорий пил зі світло-блакитним іонізованим газом на темно-синьому тлі. Ілюстрація: NASA

Марк Клампін, директор відділу астрофізики NASA, зазначив, що спостереження в різних довжинах хвиль світла розширюють наше розуміння Всесвіту. Область Стовпів Творіння продовжує надавати нові знання про формування зір. Ця візуалізація дозволяє побачити дивовижний ландшафт по-новому.

Раніше ми повідомляли про те, як захопливий знімок James Webb перетворили на жарт.

Велика втеча: китайська компанія випадково запустила ракету під час випробування