Проблеми зі сном та відсутність одягу: в яких умовах чекає на порятунок екіпаж Starliner

Уже понад два місяці минуло з моменту, як астронавти NASA Бутч Вілмор та Суні Вільямс прибули на Міжнародну космічну станцію (МКС) на борту Starliner від Boeing, який зіткнувся з технічними несправностями під час польоту. На початку червня, коли вони прибули, на станції вже перебувало семеро астронавтів.

Boeing Starliner
Астронавти Boeing Starliner Бутч Вілмор і Суні Вільямс всередині вестибюля між переднім портом модуля Harmony Міжнародної космічної станції та космічним кораблем. Фото: NASA

Під час місії Starliner виявив витік гелію, що змусило відкласти повернення екіпажу до 2025 року, значно перевищуючи заплановану восьмиденну місію. Це спричинило низку незручностей для Вілмора та Вільямс. Зокрема, спальні умови стали проблемними. Вільямс ще пощастило, бо вона розташувалася у спальному відсіку CASA в модулі Columbus Європейської космічної агенції. Але Вілмору довелося задовольнятися спальним мішком, прикріпленим до стіни в модулі Kibo Японської космічної агенції.

«Бутчу доведеться трохи потерпіти», — пожартувала Вільямс в інтерв’ю Time.

Астронавти NASA
Астронавти NASA Бутч Вілмор і Суні Вільямс у космічному кораблі Starliner. Фото: NASA

Однак проблеми зі сном були лише частиною випробувань. Первісно їхньою головною метою було детальне тестування систем Starliner, включаючи перевірку комунікацій, життєзабезпечення та інших критичних функцій. Після виконання цих завдань та через подальші технічні несправності, які відтермінували їхнє повернення до лютого, Вілмор і Вільямс стали неодмінною частиною екіпажу МКС. Вони брали участь у різних завданнях та наукових експериментах, включаючи складний ремонт насосу для переробки сечі — ключового елемента системи життєзабезпечення станції.

Крім того, астронавти зіткнулися з проблемою обмежених запасів одягу. На МКС немає можливості прати речі, тому екіпаж зазвичай бере достатню кількість речей на весь період місії. Через неодноразові відстрочки повернення Вілмору та Вільямс довелося економити на одязі, доки місія компанії Northrop Grumman на початку місяця не доставила їм нові речі.

Життя на МКС завжди було пов’язане з викликами, але для Вілмора і Вільямс ці виклики посилилися через недосконалості Starliner від Boeing. Їхня запланована тижнева місія перетворилася на тривале перебування, наповнене несподіваними труднощами та випробуваннями, які вони мужньо долають.

Раніше ми повідомляли про те, що Boeing Starliner виявився вдвічі дорожчим за SpaceX Crew Dragon та приніс збитків на 1,6 млрд доларів.

Старт SpaceX Crew-9 вчергове перенесли на пізнішу дату
Чи може міжзоряний квантовий зв’язок залучити Землю або розв’язати парадокс Фермі?
10 мільярдів градусів: новий японський телескоп розкрив таємниці загиблої зорі