Поверненню екіпажу Crew-5 завадила негода на Землі

Астронавти Crew-5 компанії SpaceX планують покинути Міжнародну космічну станцію (МКС) у ніч на п’ятницю, завершивши п’ятимісячне перебування орбіті. Поточний план передбачає, що астронавти NASA Джош Кассада та Ніколь Манн, а також японець Коіті Ваката та росіянка Анна Кікіна відстикуються від космічної станції на борту свого космічного корабля Crew Dragon та повернуться на Землю 10 березня.

Відстикування космічного корабля Crew Dragon від МКС.
Відстикування космічного корабля Crew Dragon від МКС. Фото: SpaceX

NASA і SpaceX спочатку планували відстикувати Crew Dragon у четвер вранці, але сильний вітер у місці приземлення змусив команду місії відкласти виліт. Космічна агенція повідомила, що продовжує оцінювати погодні умови, тому можна очікувати затримок із поверненням екіпажу Crew-5.

Найкращі моменти 154 днів на МКС

Аерокосмічна адміністрація поділилася коротким відео, в якому показано деякі моменти перебування екіпажу Crew-5 на борту космічної лабораторії за останні 154 дні.

«Під час перебування на борту орбітальної лабораторії ці члени екіпажу зробили внесок у наукові дослідження та демонстрацію технологій, щоб допомогти підготувати майбутні місії з вивчення космосу та отримати користь для людства на Землі», — прокоментувала NASA.

Виліт Crew-5 звільнить трохи місця на борту станції, оскільки після прибуття Crew-6 наприкінці минулого тижня на МКС стало тісно, адже там опинилось 11 астронавтів за рекомендованої кількості у шість — вісім осіб.

Окрім наукової роботи та випадкових виходів у відкритий космос, члени екіпажу також стали свідками надзвичайної події у грудні, коли у пристикованому космічному кораблі «Союз МС-22» стався витік, що поставило учасників екіпажу під загрозу і зробило їх «заручниками» на МКС. Ця подія спонукала росію відправити рятувальний космічний корабель «Союз МС-23» для того, щоб забрати російських космонавтів та одного американського астронавта.

Раніше ми повідомляли про те, що SpaceX припиняє виробництво космічних кораблів Crew Dragon.