Екіпаж Crew-6 зістикувався з МКС після боротьби з несправностями

Екіпаж астронавтів Crew-6 на борту космічного корабля SpaceX Crew Dragon пристикувався до Міжнародної космічної станції після майже добової подорожі до орбітального форпосту після запуску з узбережжя Флориди вранці 2 березня.

SpaceX Crew Dragon
SpaceX Crew Dragon, що зістикований із МКС. Фото: SpaceX

Космічний корабель мав пристикуватися до МКС 3 березня приблизно о 8:15 ранку за Гринвічем, але це було відкладено, оскільки наземні екіпажі працювали над усуненням несправностей із датчиком на стикувальному обладнанні капсули, яка використовується для фіксації космічного корабля до орбітальної станції.

Несправний датчик заважав місії з самого початку. Після того, як Crew Dragon Endeavor досяг орбіти, він спричинив проблеми у спробі підняти носовий конус космічного корабля, який захищає стикувальне обладнання під час польоту крізь атмосферу та має відкритися після досягнення космосу. Наземні команди змогли використати резервну систему, щоб усунути проблему.

Члени екіпажу NASA SpaceX Crew-6

Потім капсула була змушена затриматися, коли перебувала вже приблизно за 20 м від космічної станції, а інженери працювали в режимі реального часу, щоб усунути проблему. На щастя, несправність була подолана, й екіпаж успішно завітав до МКС.

Про місію Crew-6

До складу команди Crew-6 входять астронавти NASA Стівен Боуен, ветеран трьох місій Space Shuttle, та Воррен Гобург, який полетів уперше, астронавт з Об’єднаних Арабських Еміратів Султан Алнеяді та російський космонавт Андрій Федяєв. Очікується, що вони пробудуть у космосі пів року, проводячи наукові експерименти та здійснюючи планове технічне обслуговування космічної станції. Упродовж наступних кількох днів астронавти Crew-6 прийматимуть обов’язки від чотирьох членів команди Crew-5, які перебувають на космічній станції з жовтня 2022 року.

Очікується, що астронавти Crew-5, серед яких Ніколь Манн і Джош Кассада з NASA, астронавт Коіті Ваката з JAXA та космонавтка Анна Кікіна з російського космічного агентства «Роскосмос», повернуться додому найближчими днями після завершення оперативної передачі обов’язків команді Crew-6.

Завдання на наступні пів року на МКС

Боуен, Гобург, Федяєв і Алнеяді керуватимуть більш ніж 200 науково-технічними проєктами, включаючи дослідження того, як деякі речовини горять у середовищі мікрогравітації, та вивчення мікробних зразків, які будуть зібрані ззовні космічної станції.

Астронавти Crew-6 також приймуть дві інші ключові місії, які зупиняться біля космічної станції під час їхнього перебування. Перша — це льотні випробування космічного корабля Boeing Starliner, який полетить з астронавтами на борту в межах партнерства Boeing та NASA. Політ, запланований на квітень, доставить астронавтів NASA Баррі Вілмора та Суніту Вільямс до орбітальної лабораторії, що стане останнім етапом програми тестування та демонстрації, яку компанія Boeing має виконати для сертифікації свого космічного корабля Starliner для звичайних місій астронавтів.

Потім, у травні, у межах місії Axiom Mission 2 (AX-2), група з чотирьох астронавтів має прибути на МКС. Це буде приватно фінансований космічний політ на космічну станцію.

Раніше ми повідомляли про те, що SpaceX спробує запустити Starship у березні.