SpaceX успішно запустила екіпаж Crew-6 до МКС для NASA

SpaceX запустила чергову групу астронавтів до Міжнародної космічної станції у четвер, 2 березня, після того, як запуск був відтермінований на початку тижня через проблеми з наземними системами. Ракета компанії Falcon 9 стартувала зі стартового майданчика 39A Космічного центру імені Кеннеді у Флориді та відправила корабель Crew Dragon на орбіту Землі. Команду Crew-6 складають  астронавти NASA Стівен Боуен і Воррен Гобург, астронавт Об’єднаних Арабських Еміратів Султан Алнеяді та російський космонавт Андрій Федяєв. Очікується, що вони досягнуть МКС у п’ятницю, щоб розпочати шестимісячне перебування.

Екіпаж Crew-6
Екіпаж Crew-6. Фото: SpaceX

Попередня спроба запуску Crew-6 була скасована у понеділок через проблему з наземною системою, яка постачає рідкий кисень для запалення дев’яти двигунів ракетного прискорювача. У повідомленні у блозі в середу NASA заявила, що проблема виникла через забитий фільтр. Екіпажі SpaceX замінили фільтр, перевірили лінії живлення та повідомили про готовність до запуску.

Видатний політ SpaceX для ОАЕ

Космічний корабель SpaceX Dragon Endeavour наразі транспортує астронавтів Crew-6 на станцію. Раніше він доправляв на МКС три екіпажі, зокрема Боба Бенкена та Дага Герлі, астронавтів, чий випробувальний політ 2020 року став першою американською місією у космос, після того, як програму Space Shuttle зняли з експлуатації в 2011 році.

Ця місія була описана як історична в Об’єднаних Арабських Еміратах, державі, яка прагне позиціювати себе як лідера у дослідженні космосу серед азійських країн. ОАЕ пишається своїм першим арабським астронавтом Султаном Альнеяді, який вирушив у довгострокову місію на космічну станцію. У четвер президент ОАЕ Мохамед бін Заїд Аль-Нахайян привітав Султана Альнеяді з першим кроком у «його новаторській місії» на борту МКС.

Чекаємо на польоти Starliner

Ця місія стала шостою для SpaceX у межах співпраці з відправлення астронавтів у космос для NASA. Компанія Ілона Маска отримала контракт на суму 2,6 млрд доларів у межах програми агентства Commercial Crew. За цей час був також здійснений тестовий політ двох астронавтів NASA у 2020 році, а також доставлення двох приватних екіпажів на орбіту.

Boeing також має контракт з агенцією на транспортування астронавтів на станцію та назад на кораблі Starliner, але його контракт був на значно більшу суму — 4,2 млрд доларів. Але Boeing зіткнувся з низкою технічних проблем, через які досі не здійснив жодного польоту з екіпажем. Компанія сподівається, що її перший тестовий політ з парою астронавтів відбудеться у квітні.

«Застряглі» у космосі

Політ відбувся через кілька днів після того, як російський рятувальний космічний корабель прибув на МКС, щоб замінити інший, у якого стався витік теплоносія через пробоїну в корпусі. «Роскосмос» вирішив не ризикувати з поверненням космонавтів Сергія Прокоп’єва та Дмитра Петеліна, а також американського астронавта NASA Френка Рубіо на Землю на аварійному кораблі. Тому на порятунок «застряглим» у космосі був відправлений «Союз МС-23».

Раніше ми повідомляли про те, як SpaceX запустила першу партію наступного покоління Starlink.

За матеріалами Washington Post.