SpaceX вдосконалить Crew Dragon після інциденту з «Союзом»

NASA веде перемовини зі SpaceX щодо посилення екранування космічного корабля Crew Dragon після того, як у грудні 2022 року в корпусі «Союзу МС-22» утворилась пробоїна. В результаті через крихітну дірку в космос почала витікати охолоджувальна рідина, що поставило під загрозу використання російської капсули для повернення на Землю.

SpaceX’s Crew Dragon Freedom
SpaceX’s Crew Dragon Freedom. Фото: Wikipedia

Ідея вдосконалення захисного щита проти мікрометеоритів була оголошена 24 січня на регулярній зустрічі комерційної команди. Про це повідомив програмний менеджер програми NASA Стів Стіч. Посилений щит планується використати у майбутній місії Crew-6. Але перемовини поки проходять на дуже ранній стадії.

Місія з порятунку

Щоб врятувати екіпаж МС-22 із МКС, космічне агентство «Роскосмос» вирішило запустити порожній «Союз» 20 лютого, щоб повернути на Землю трьох членів екіпажу. Очікується, що повернення відбудеться у вересні 2023-го, приблизно через шість місяців після початкової запланованої дати.

У випадку екстреної ситуації «Союз МС-22» можна використовувати для повернення, але лише із двома космонавтами — Сергієм Прокоп’євим та Дмитром Петеліним. Третій член екіпажу, астронавт NASA Френк Рубіо, приєднається до чотирьох астронавтів Crew-5 на Endurance за сценарієм «рятувального човна».

Crew Dragon спочатку розроблявся для перевезення до семи осіб. Але Endurance обладнаний лише чотирма сидіннями. Тому для того, щоб вмістити Рубіо як п’ятого члена екіпажу, потрібно буде перемістити сидіння з «Союзу». Космічні агенції мають надію, що екстрена рятувальна операція не знадобиться.

Раніше ми повідомляли про те, що «Союз МС-22» визнали небезпечним для польоту.

За матеріалами Space.