SpaceX Dragon терміново переобладнують для рятувальної місії

Капсула SpaceX Dragon спішно модифікується на орбіті, щоб у разі потреби повернути ще одного астронавта на Землю. NASA планує забрати Френка Рубіо з російського космічного корабля «Союз» у капсулу Dragon під назвою Endurance, яка нині керує поточною місією SpaceX Crew-5 для NASA. В агенції вирішили розпочати перетворення внутрішнього простору цього корабля шляхом переміщення додаткового пасажирського сидіння.

Космічний корабель SpaceX Dragon біля МКС
Космічний корабель SpaceX Dragon біля МКС. Фото: Wikipedia

Переобладнання SpaceX Dragon

Анатомічне сидіння, що належить американському астронавту Френку Рубіо, буде зняте з російського корабля «Союз МС-22», який наразі зістикований із МКС, але визнаний небезпечним для використання космонавтами. Френк був доставлений на МКС разом із двома росіянами Сергієм Прокоп’євим і Дмитром Петеліним. Отже, у разі переобладнання, на Endurance зможуть повернутись на Землю не чотири, а п’ять астронавтів, якщо відбудеться будь-яка аварійна ситуація на космічній станції.

Пошкоджений «Союз МС-22» все ще може бути використаний як рятувальний човен, якщо щось небезпечне трапиться на МКС до прибуття наступного «Союзу». Навіть у такому разі зняття крісла буде лише на користь: у «Союзі МС-22» безпечніше перевозити двох астронавтів, а не трьох.

Місія з порятунку астронавтів на МКС
Місія з порятунку астронавтів на МКС. Фото: Deepdreamgenerator.com

«Ця зміна дозволяє посилити захист екіпажу через зниження теплового навантаження всередині космічного корабля «Союз МС-22» для космонавтів Прокоп’єва і Петеліна в разі екстреного повернення на Землю», — заявили в NASA.

Застряглі на орбіті

Endurance був відправлений до МКС у жовтні 2022 року. Його екіпаж Crew-5 склали четверо осіб: Ніколь Манн і Джош Кассада з NASA, японський астронавт Коіті Ваката та росіянка Анна Кікіна. На щастя, капсули Dragon технічно розраховані на перевезення до семи осіб, тож у Endurance є місце, щоб у разі потреби врятувати Рубіо.

«Союз МС-22» стартував до МКС у вересні 2022 року для запланованої шестимісячної місії. Але Рубіо, Прокоп’єв і Петелін, швидше за все, залишаться на орбіті вдвічі довше. Розширення місії для екіпажу «МС-22» пояснюється тим, що наступний «Союз» стартуватиме без людей, щоб повернути їх додому.

Раніше ми повідомляли про те, як план порятунку космонавтів від NASA був відхилений росією.

За матеріалами Space.