NASA затвердила місію Ax-2 до Міжнародної космічної станції

Через п’ять місяців після завершення своєї першої приватної місії на Міжнародну космічну станцію (МКС) NASA уклала угоду про другу, яка відбудеться навесні 2023 року. Як і у своїй першій приватній місії на МКС, космічне агентство співпрацюватиме з техаською Axiom Space для другої подорожі, а також використовуватиме космічні кораблі SpaceX для доставки екіпажу.

SpaceX доставить екіпаж Ax-2 до МКС
SpaceX доставить екіпаж Ax-2 до МКС. Фото: NASA

Точна вартість місця в одній із приватних місій астронавтів NASA не розголошується. Хоча численні новини свідчать, що під час минулорічної подорожі кожен мандрівник розщедрився на приголомшливі 55 мільйонів доларів за унікальний досвід у космосі.

Наступного року місія Ax-2 триватиме близько 10 днів. Учасники будуть працювати над різними науковими експериментами під час перебування на борту станції на висоті приблизно 400 км над Землею. Місія Ax-1 також повинна була тривати 10 днів, але погані погодні умови на місці посадки біля узбережжя Флориди призвели до відтермінування повернення, тому екіпаж отримав додаткові сім днів на орбіті.

Екіпаж з чотирьох осіб у рамках місії Ax-2 ще невідомий. Але, судячи з попередніх повідомлень NASA, здається ймовірним, що однією з них буде досвідчена астронавтка Пеггі Вітсон, яка брала участь у кількох польотах на космічних кораблях «Союз». Це відповідає нещодавно переглянутим правилам NASA, які стверджують, що з міркувань безпеки майбутні приватні місії повинні очолювати особи з великим досвідом польотів. Інші троє пасажирів будуть цивільними, які подорожуватимуть у космос вперше, та можуть дозволити собі квитки на дуже дорогий політ.

Тренування екіпажу Ax-1 перед польотом на МКС

«Ми співпрацюємо з комерційними космічними компаніями та розвиваємо економіку на низькій навколоземній орбіті. Приватні місії допомагають космічній галузі навчатись та розвивати набір навичок для проведення таких польотів. Також NASA отримує вигоду від додаткових можливостей таких місій, наприклад, повернення додаткового вантажу з космічної станції», — сказав Філ МакАлістер, директор комерційного космосу NASA.

Дерек Хассманн з Axiom заявив, що друга приватна місія для космічних туристів компанії «ґрунтується на успіху Ax-1, який продемонстрував здатність нашої команди працювати разом з нашими партнерами з NASA та SpaceX для планування та виконання складних місій із безпечної відправки людей у космос». Хассманн додав, що місії допомагають його команді розвивати свій досвід і залучати нових клієнтів під час підготовки до запуску власної космічної станції Axiom Station, яка може замінити МКС, коли її виведуть з експлуатації в 2031 році.

Раніше ми повідомляли про те, як екіпаж Ax-1 розповів про враження на МКС.