Повернення на Місяць: NASA зібрала корабель для місії Artemis II

Фахівці Космічного центру ім. Кеннеді з’єднали житловий та службовий модуль космічного корабля Orion. Він буде залучений до місії Artemis II, під час якої чотири астронавти облетять Місяць, а потім повернуться на Землю.

Технічне влаштування Orion

Космічний корабель Orion є міжнародним проєктом. Він складається з побудованого компанією Lockheed Martin житлового модуля та службового відсіку, за створення якого відповідає європейський концерн Airbus Defence and Space.

Складання космічного корабля Orion. Джерело: NASA

Маса житлового модуля Orion становить 10,4 тонни. Він розрахований на екіпаж із чотирьох астронавтів. Модуль оснащений теплозахистом, здатним витримати вхід у земну атмосферу на другій космічній швидкості.

Службовий модуль Orion створено на базі безпілотного корабля ATV, який колись здійснював постачання МКС. Він несе весь необхідний запас повітря та води для екіпажу, а також акумуляторні батареї та чотири фотогальванічні панелі, призначені для генерування електроенергії. Його довжина становить 4 метри, діаметр — 4,1 метра (19 метрів з урахуванням сонячних батарей, що розкриваються), маса в заправленому стані — приблизно 15 тонн, з яких приблизно 9 тонн становить паливо для бортових двигунів.

Місія Artemis II

Минулого року NASA провела випробування Orion. Під час місії Artemis I, безпілотна версія корабля вийшла на далеку ретроградну орбіту навколо Місяця, провела на ній тиждень, після чого повернулася на Землю. Загалом, весь політ тривав 25 днів. NASA визнала місію корабля абсолютно успішною.

Космічний корабель Orion на тлі Землі та Місяця. Джерело: NASA

Наступним кроком на шляху до Місяця стане місія Artemis II. Під час неї чотири астронавти (три представляють NASA, четвертий — Канадське космічне агентство) облетять Місяць за траєкторією вільного повернення, після чого повернуться на Землю. Ця місія стане першим польотом людей за межі навколоземної орбіти з 1972 року.

Наразі запуск місії Artemis II заплановано на листопад 2024 року. NASA активно готується до нього. У вересні інженери встановили всі чотири двигуни RS-25 на центральний блок надважкої ракети SLS. Тепер же NASA завершила складання Orion. Уже найближчим часом корабель пройде серію тестів, які повинні будуть засвідчити його готовність до космічного польоту.