Потужні хвилі на Титані руйнують берегову лінію

У 2006 році космічний апарат NASA Cassini пролетів повз найбільший супутник Сатурна — Титан — і виявив великі об’єми рідини на його поверхні. Це приголомшливе відкриття показало, що ландшафт Титана дивовижно схожий на земний: ці два світи — єдині, де є річки, озера та моря.

Концепція художника про те, як виглядає поверхня Титану
Концепція художника про те, якою може бути поверхня Титана. Ілюстрація: NASA / JPL-Caltech

Однак берегова лінія Титана відрізняється від земної. Замість води Титаном протікає суміш метану, етану та інших вуглеводнів. Нове дослідження припускає, що хвилі цих рідин можуть розбиватися об узбережжя супутника, формуючи його вологий ландшафт.

Команда геологів з Массачусетського технологічного інституту досліджувала берегову лінію Титана, щоб з’ясувати, чи могли хвилі розмити його береги до нинішньої форми. Використовуючи комп’ютерні моделі, вони змоделювали різні типи ерозії, які могли створити берегову лінію, що видно на знімках місії Cassini, зроблених майже 20 років тому.

«Якби ми могли стояти на краю одного з морів Титана, ми б побачили хвилі рідкого метану та етану, що розбиваються об узбережжя під час штормів. І вони здатні розмивати матеріал, з якого складається узбережжя», — пояснює Тейлор Перрон, професор Массачусетського технологічного інституту та співавтор дослідження. Результати праці опубліковані в журналі Science Advances.

Cassini
Це зображення Титана, зроблене космічним кораблем Cassini, показує вуглеводневі озера і моря під товстим шаром атмосфери супутника. Авторство: NASA / JPL-Caltech

Науковці роками дискутували про наявність хвиль на Титані. Одні стверджували, що поверхня морів гладка, а інші бачили брижі. Автори нового дослідження звернули увагу на форму берегової лінії, щоб зрозуміти, що могло призвести до її ерозії. Дослідники змоделювали море із затопленими річковими долинами по краях і припустили три сценарії: відсутність ерозії, ерозія, спричинена хвилями, та рівномірна ерозія, коли рідина розчиняє матеріал берега з плином часу.

Команда нанесла на карту берегову лінію морів Титана, використовуючи радарні зображення Cassini, й застосувала своє моделювання до кожного з морських берегів. Вони виявили, що всі чотири моря відповідають моделі хвильової ерозії як найбільш ймовірному механізму, що пояснює їхню форму.

Супутник Сатурна Титан
Супутник Сатурна Титан. Ілюстрація: Space Engine

Наразі дослідники готуються вивчити вітри на Титані, щоб з’ясувати, наскільки сильними вони мають бути, щоб здіймати хвилі, здатні зруйнувати узбережжя на супутнику.

Раніше ми повідомляли про те, що супутник Сатурна Титан може бути непридатним до життя.

За матеріалами gizmodo.com