Cassini вразив «посмертним» фото кілець Сатурна

Космічний зонд Cassini згорів в атмосфері Сатурна кілька років тому, але його дані все ще аналізуються. Наразі дослідники завершили каталог даних закриття Сонця кільцями Сатурна. Частинки в кільцях блокують частину сонячного світла, що дає вченим цілий набір цінної наукової інформації.

Сатурн, як його бачив Cassini під час його тривалої місії
Сатурн, як його бачив Cassini під час тривалої місії. Авторство зображення: NASA/JPL-Caltech/SSI/Cornell

За допомогою цих спостережень можна оцінити розмір частинок, що утворюють кільця, виміряти їхню щільність та оцінити особливості цих дивовижних структур. Вирішальне вимірювання називається оптичною глибиною. Під час окультації світло від Сонця розсіюється або поглинається частинками в кільцях. Кількість світла є прямим виміром оптичної глибини. Дослідники вважають ці дані вирішальними для того, щоб дізнатися, звідки походять кільця, знамениті на всю Сонячну систему.

«Упродовж майже двох десятиліть космічний корабель NASA Cassini ділився чудовими світлинами Сатурна, його сімейства крижаних супутників та характерних кілець. Але ми досі не знаємо про їхнє походження. Гіпотези вказують на те, що кільця відносно молоді й могли утворитися в результаті руйнування крижаного супутника або комети. Однак, щоб підтвердити будь-яку теорію походження, нам потрібно мати гарне уявлення про розмір частинок, що утворюють кільця Сатурна», — пояснив провідний автор доктор Стефані Джармак з Відділу космічної науки SwRI.

Авторство зображення: NASA/JPL-Caltech/SSI
Сатурн на тлі Сонця. Авторство зображення: NASA/JPL-Caltech/SSI

«Враховуючи довжину хвилі світла, що йде від Сонця, ці спостереження дали нам змогу вивчити найменші розміри частинок кілець Сатурна», — сказав Джармак.

Група дослідників припустила, що кільця утворились у результаті руйнування крижаного супутника. Пояснення також могло розкрити ще одну таємницю Сатурна, пов’язану з Нептуном. Cassini зафіксував затемнення зір, а також затемнення Сонця. Обидва набори узгоджуються один з одним і дають важливу інформацію про властивості частинок у кільцях. Ці дані можуть допомогти у майбутньому перевірити цю гіпотезу в наступних космічних місіях.

За матеріалами Science Direct