Порятунок у космосі: занедбаному телескопу дадуть нове життя

Космічний стартап Rhea Space Activity повідомляє, що отримав фінансування від Космічних сил США, щоб вдихнути нове життя в космічний телескоп NASA Spitzer. Цей телескоп три роки тому був виведений з експлуатації та обертається навколо Сонця у безпечному режимі.

Ілюстрація космічного телескопа NASA Spitzer

Стартап планує відправити окрему місію Spitzer Resurrector, яка передбачає відправлення космічного корабля до телескопа з метою обслуговування. Після ремонту та поліпшень Spitzer отримає абсолютно нову та захопливу роботу. Замість того, щоб відновити спостереження за космосом, телескоп планується використовувати для виявлення потенційно небезпечних навколоземних об’єктів.

Іншими словами, компанія сподівається «воскресити» Spitzer, щоб допомогти нам виявляти небезпечні астероїди, поки не стане надто пізно, у межах плану щодо захисту Землі, який передбачає використання потужного апаратного забезпечення на орбіті.

Амбітна місія з порятунку

У Spitzer за плечима 16 років спостережень Всесвіту в інфрачервоному світлі. Але на початку 2020 року його місію тимчасово припинили, а пізніше взагалі зняли з експлуатації, оскільки його змінив космічний телескоп James Webb у 2022 році.

Відродити космічний телескоп, який вийшов «на пенсію», буде непростим завданням. Наразі він обертається навколо Сонця на вдвічі більшій відстані між Землею та Сонцем. Також технічно NASA не може зв’язатися з телескопом, а це означає, що Rhea Space Activity має відвідати його за допомогою автономного космічного апарата.

Ілюстрація космічного телескопа NASA Spitzer

На щастя, у стартапу є багато відомих партнерів, які допомагають реалізувати його амбітний план. Наприклад, Лабораторія прикладної фізики Університету Джона Гопкінса та аерокосмічний гігант Lockheed Martin готові втілити план у життя.

«Це буде найскладніша роботизована місія, яку коли-небудь виконувало людство. Будучи підлітком у 1990-х роках, я спостерігав, як американські астронавти ремонтували космічний телескоп Hubble, і їм це вдалося. А тепер компанія Rhea Space Activity отримала можливість відновити та продовжити життя космічного телескопа Spitzer», — сказав Шон Усман, астрофізик і генеральний директор Rhea Space Activity.

Rhea Space Activity
Інфографіка місії Spitzer Resurrector. Ілюстрація: Rhea Space Activity

Стартап сподівається розпочати свою місію до 2026 року, якщо все піде за планом, що не є гарантією, враховуючи пов’язані з цим технічні складності.

Раніше ми показували останні фотографії NASA Spitzer.

За матеріалами Einpresswire.