Perseverance заповнив сховище зразків з Марса на 40%

Марсохід NASA Perseverance скинув четвертий контейнер зі зразками у кратері Єзеро. Це означає, що перше резервне сховище зразків уже заповнене на 40%. Perseverance, який приземлився на Червону планету в лютому 2021 року, розмістить загалом десять зразків у місці під назвою Three Forks, яке розташоване у дельті стародавньої висохлої річки на дні кратера завширшки 45 км.

Марсохід NASA Perseverance
Марсохід NASA Perseverance поруч зі скинутими контейнерами зі зразками. Ілюстрація: NASA

«Сховище зразків готове на 40%!» — так відзначила команда марсохода в Twitter-акаунті NASA Perseverance у середу, 4 січня.

Perseverance залишить на Марсі 43 титанові циліндри завдовжки 15,2 см, 38 з яких будуть заповнені зразками марсіанського пилу, ґрунту та каміння. П’ять інших трубок будуть контрольними для вимірювання чистоти системи відбору проб, йдеться у заяві NASA.

Резервне сховище

Perseverance збирає по два зразки з кожного цільового каменю, зберігаючи один із них усередині, а інший — у схованці в Three Forks, яка призначена для «резервної копії». Основна мета полягає в тому, щоб марсохід сам доставляв зразки до посадкового модуля NASA, який прибуде на Марс у межах місії Mars Sample Return, щоб доправити їх на Землю. Резервне сховище створюється на випадок, якщо з Perseverance щось трапиться і він буде не в змозі доїхати до спускного апарата. Тоді у пригоді стануть гелікоптери, які долетять до сховища зі зразками та будуть їх самостійно доставляти до транспортного засобу повернення.

Титановий контейнер із зразками з Марсу
Титановий контейнер зі зразками з Марса. Фото: NASA

Perseverance скинув свій перший зразок у Three Forks 21 грудня. Вся операція була набагато складнішою технічно, ніж могло здатися на перший погляд. Наприклад, команда наземного управління мала переконатися, що труби для зразків у правильному положенні й не закотилися під колеса ровера.

Як знайти цінні зразки?

Вчені не хвилюються, що марсіанські пилові бурі можуть повністю поховати цінний вантаж під шаром піску впродовж наступного десятиліття. Навіть якщо на контейнерах накопичиться стільки пилу, що їх не буде видно, Perseverance записав їхнє точне положення, щоб знайти їх без проблем.

Марсохід Perseverance
Марсохід Perseverance. Зображення: NASA

Вчених NASA цікавлять зразки з місць, де потенційно могло бути мікробне життя мільярди років тому. Вони сподіваються, що сліди цих мікробів все ще можна виявити у зібраному матеріалі. NASA та ESA працюватимуть разом, щоб зібрати зразки Perserverance та доставити їх на Землю для детального вивчення, можливо, вже у 2033 році.

Раніше ми повідомляли про те, як у Perseverance виникла проблема зі збором зразків.