У Perseverance виникла проблема зі збором зразків

Марсохід NASA Perseverance демонструє чудові результати під час дослідження Червоної планети. Але відважний ровер нещодавно потрапив у біду під час дослідження кратера Єзеро. Про нещастя повідомляє пост в офіційному каналі марсохода в Twitter.

Марсохід Perseverance
Марсохід Perseverance. Фото: NASA/JPL-Caltech

«На вихідних я зібрав свій 14-й керн, але не зміг закрити пробірку зі зразком. Він наразі безпечно зберігається всередині, але ще потрібно трохи попрацювати, щоб з’ясувати, як герметично закрити контейнер», — повідомляє Perseverance.

У загальному плані це досить невелика проблема. Вчені NASA намагаються знайти рішення, але найближча ремонтна майстерня відсутня, тому марсоходу доводиться розбиратись із проблемою тими інструментами, які є на борту.

«Бурити каміння доволі складно, коли ваш бур на відстані 100 мільйонів кілометрів. Наукові та інженерні групи тестують рішення, щоб ми могли завершити процес герметизації та назвати забір 14-го зразка успішним», — написав у Twitter науковець NASA та член команди Perseverance Ерін Гіббонс.

Perseverance перебуває на поверхні Марса з 2021 року та постійно збирає зразки породи й зберігає їх у спеціальних ємностях. Пізніше NASA відправить спеціальну місію, яка дістане цінні зразки та відправить їх на Землю. Планується, що така «рятувальна» місія Earth Return Orbiter відбудеться 2033 року. Коли зразки прибудуть, земні вчені зможуть досліджувати їх за допомогою набагато досконаліших інструментів і методів, ніж ті, які доступні марсоходу.

Вчені мають велику надію, що вони зможуть розкрити таємниці біологічної та геологічної історії Червоної планети раз і назавжди.

Раніше ми повідомляли, як зразки марсохода Perseverance містять загадкові об’єкти.