NASA показала сміливий план доставлення цінних зразків з Марса: відео

Марсохід Perseverance наразі активно збирає зразки порід Червоної планети. NASA планує в майбутньому дістати ці зразки з наступною космічною місією. Найцікавіше те, що коли ровер висаджувався на поверхню Марса, проєкт з доставлення зібраних зразків ще навіть не був затверджений.

Mars Sample Return
Ілюстрація того, як апарат місії Mars Sample Return та Perseverance зустрічаються для передавання зразків. Зображення: NASA

План, на перший погляд, доволі простий: спустити посадковий модуль на Марс, зустрітися з Perseverance, витягти з нього контейнери зі зразками, доставити цінний вантаж на Землю, а потім — спуск на нашу планету. Цій місії вже придумали назву — Mars Sample Return. Але насправді реалізація цієї ідеї буде надскладним завданням для інженерів. Днями NASA показала відео, як приблизно відбуватиметься цей процес.

У відео є все: стрімкий саундтрек, майбутні роботизовані технології, суровий краєвид Марса та зворушливий щасливий кінець. Анімація добре ілюструє всю складність місії та оптимізм, який її живить. У людства з’явився найкращий шанс отримати докази ознак стародавнього мікробного життя на Марсі. Наука ще ніколи так близько не наближалась до найважливішого відкриття, залишилось лише реалізувати амбітний план місії.

Коли відбудеться місія Mars Sample Return?

Відео залишає поза увагою деякі запропоновані аспекти місії. Зокрема план відправити пару невеликих гелікоптерів, які могли б вирушити за контейнерами зі зразками, що Perseverance викидає з внутрішнього сховища на своєму шляху.

Місія Mars Sample Return все ще перебуває на стадії проєктування. Її активно розробляє NASA у співпраці з Європейським космічним агентством. Якщо нічого не завадить, посадковий апарат Sample Retrieval Lander буде запущений у 2028 році. Таким чином, отримані зразки можуть опинитися в лабораторіях на Землі у середині 2030-х. І тоді, можливо, ми нарешті дізнаємося, чи було життя за межами нашої планети. Відповідь на це питання буде варте зусиль цієї сміливої та надскладної місії.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA обстріляла космічний апарат.