NASA обстріляла космічний апарат: відео

NASA влаштувала справжній обстріл «мікрокулями» по антиметеоритному екрану свого комічного апарата програми Mars Sample Return, що буде відправлений на Марс для повернення зразків, зібраних марсоходом Perseverance. Згідно з пресрелізом адміністрації, спеціально розроблені кулі імітували удари мікрометеоритів та космічного сміття на підльоті до Червоної планети. Попри свої крихітні розміри, ці шматочки космічного каміння можуть рухатися зі швидкістю 80 км/с (289 тис. км/год) і завдати серйозної шкоди під час зіткнення. Parker Solar Probe вже пережив дещо подібне.

Mars Sample Return
Захисний антиметеоритний екран для апарата проєкту Mars Sample Return

Враховуючи той факт, що повернення зразків з Марса є одним із найочікуваніших проєктів NASA на сьогодні, адміністрація докладає додаткових заходів, щоб корабель, який наразі будується, повернувся цілим та неушкодженим.

Надпотужна гармата

Випробування проводилися в Remote Hypervelocity Test Laboratory NASA, яка розташована на території White Sands Test Facility у Нью-Мексико. Вчені спеціально обрали віддалене місце, бо швидкість польоту таких куль вкрай небезпечна. Щоб розігнати кулю до швидкості мікрометеорита, дослідники використовували так звану «двоступінчасту газову гармату» для проведення випробувань.

На першому етапі для приведення снаряда в рух використовується традиційний порох. Потім стиснений водень подається в трубу, щоб надати снаряду багаторазове прискорення. Ризик у тому, що тиск гармати у таких умовах стає настільки високим, що він міг би підірвати будівлю у разі несправності. Причому навіть таких потужностей недостатньо, щоб досягти швидкості мікрометеоритів — інженерам вдалося розігнати кулю максимум до 5 км/с.

«З такою швидкістю ви могли б доїхати від Сан-Франциско до Нью-Йорка за п’ять хвилин», — сказав у заяві Денніс Гарсія, вчений із White Sands.

Сам захисний екран довів свою міцність. Утворений із кількох шарів металу, він зміг витримати удар снаряду на надвисокій швидкості.

Mars Sample Return

На цій ілюстрації показана концепція місії Mars Sample Return. Авторство: NASA/JPL-Caltech

Mars Sample Return — це місія, спрямована на доставлення відібраних зразків гірських порід, які марсохід NASA Perseverance наразі збирає на поверхні Червоної планети. Доправлення цих зразків на Землю дозволить вченим вивчити їх за допомогою найдосконаліших лабораторних приладів — тих, які будуть створені в найближче десятиліття. Ця кампанія є одним із найамбітніших заходів в історії космічних польотів.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA використає вертольоти для місії з доставлення марсіанського ґрунту.