Perseverance почав викидати зібрані зразки на Марсі

Мета марсохода NASA Perseverance полягає не лише в дослідженні Червоної планети заради наукових відкриттів та пошуку доказів існування життя в минулому — ровер також прокладає шлях для майбутніх місій, які мають намір повернути зібрані ним зразки на Землю. Цей складний план включає відправлення космічного корабля, посадкового модуля та двох марсіанських гелікоптерів, які збиратимуть зразки з поверхні Марса для доставлення їх на орбіту з метою повернення на Землю. Perseverance запустив цей процес: зібрані зразки у герметичних пробірках він починає викидати та залишати на поверхні для наступних місій.

NASA Perseverance
NASA Perseverance показав розташування першого залишеного зразка для можливого майбутнього повернення на Землю у районі кратера Єзеро. Зображення: NASA/JPL-Caltech

NASA та Європейське космічне агентство (ESA) оголосили, що вже відібрали перші зразки, які будуть розміщені на поверхні для подальшого забору наступними місіями. Зразки містять як магматичні, так і осадові породи, зібрані під час 13-кілометрової подорожі марсохода через Єзеро.

«Ніколи раніше колекція зразків з іншої планети не була зібрана та відправлена ​​на Землю», — заявив Томас Зурбухен, заступник адміністратора з науки у штаб-квартирі NASA.

Маршрут подорожі Perseverance у кратері Єзеро
Маршрут подорожі Perseverance у кратері Єзеро. Фото: ESA

10 із 14 зразків, зібраних Perseverance, будуть розміщені в районі кратера Єзеро під назвою Three Forks. Цей регіон обрали через те, що він рівнинний і не має перешкод, таких як великі валуни, які можуть викликати проблеми під час посадки майбутніх літальних апаратів для забору контейнерів зі зразками.

Кратер Єзеро є місцем стародавнього висохлого озера. Вчені вважають, що в ньому колись могло бути життя. Щоб дізнатися більше про те, чи справді життя процвітало на стародавньому Марсі, вченим потрібно доправити зразки в земні лабораторії для проведення детальніших експериментів, які неможливо здійснити на Perseverance. Звільнене місце всередині марсохода використають для збору нових зразків.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA знайшла дешевий спосіб спускати апарати на Марс.

За матеріалами ESA