Пастельний Юпітер: Hubble показав планету-гіганта в ультрафіолеті

Ця надхолодна світлина Юпітера в пастельних тонах, отримана космічним телескопом Hubble, захоплює своєю величчю та красою. Подивіться на цей колоритний композит ультрафіолетового зображення, що розкриває різні особливості атмосфери газового гіганта.

Космічний телескоп NASA Hubble показує ультрафіолетовий знімок Юпітера
Космічний телескоп Hubble зробив ультрафіолетовий знімок Юпітера. Джерело: NASA, ESA

Однак, можливо, найбільш захопливою особливістю знімка є незвичайний вигляд знаменитої Великої червоної плями — на цьому зображенні вона набула глибокого синього відтінку. Цей гігантський шторм здається темним в ультрафіолеті через високі хмари, що вкривають його. Ці хмари поглинають ультрафіолетові фотони, перш ніж вони відбиваються назад до телескопа. NASA використовує дані, зібрані у межах проєкту Hubble, для вивчення суперштормів на Юпітері. Дослідники прагнуть побудувати детальну карту глибинних хмар і вивчити тривимірну структуру атмосфери гіганта.

Ультрафіолетове світло — це високоенергетичні короткі електромагнітні хвилі, невидимі для людського ока. Ця область спектра використовується для дослідження найгарячіших і наймолодших зір, часто прихованих серед галактичного пилу. Також ультрафіолет допомагає розкрити склад, густину й температуру міжзоряних об’єктів. Оскільки ми не бачимо цю область спектра, ультрафіолетові зображення його штучно підфарбовують умовними кольорами, що відповідають фільтрам із різною довжиною хвилі.

Перигелій та протистояння Юпітера

Це зображення було створене для відзначення двох важливих подій: перигелію та протистояння. Завдяки першому Юпітер цього року підійшов до Землі достатньо близько. Це сталося 2 листопада, коли відстань між планетами становила 596 млн км.

Протистояння — це момент, коли зовнішня планета опиняється на небі точно навпроти Сонця. Воно є ідеальним часом для спостереження Юпітера із Землі. Ввечері його можна побачити на сході як дуже яскравий об’єкт. Навіть невеликий телескоп або бінокль дозволить побачити чотири найбільших юпітеріанських супутники. Три з них навіть більші за наш Місяць, а Ганімед є найбільшим супутником у всій Сонячній системі.

Раніше ми розповідали дивовижні факти про Юпітер.