Juno зазнімкував страшне «обличчя» на Юпітері

Космічний апарат Juno зазнімкував на Юпітері групу хмар, які нагадують обличчя, перекошене від жаху. У NASA порівняли його з картинами Пабло Пікассо.

Моторошне обличчя на Юпітері
Моторошне «обличчя» на Юпітері. Джерело: phys.org

Привітання з Гелловіном від Juno

Вчені, які працюють із зондом Juno, отримали від нього знімок, яким вони привітали всіх любителів астрономії з Гелловіном. Апарат, що кружляє навколо Юпітера, вже не перший рік знімкує на його поверхні моторошне «обличчя».

Зображення було отримане 7 серпня, тож йому дісталася назва Jet N7. Під час свого 54-го прольоту біля гігантської планети зонд перебував за 7700 км від її атмосфери, поблизу 69 градуса північної широти.

При цьому апарат розташовувався поблизу лінії розмежування дня та ночі на Юпітері. Тому половина «обличчя» на знімку ніби ховається за рогом будинку чи дверима. Насправді ж воно просто занурене у темряву. У NASA порівняли його з творами художника Пабло Пікассо, 142 роки з дня народження якого саме відзначалося 25 жовтня.

«Обличчя» з хмар

Насправді все, що потрапило на дивовижний знімок Juno, — це хмари. Юпітер має потужну атмосферу, вітри в якій досягають швидкості до 600 км/год. Вони закручують хмари у спіралі та вихори, які весь час взаємодіють між собою. Через це в об’єктив космічного апарата весь час потрапляють різні сюрреалістичні картини.

«Низький кут сонячного світла підкреслює складну топографію особливостей цього регіону, яку вчені вивчили, щоб краще зрозуміти процеси, що відбуваються в атмосфері Юпітера», — заявили представники NASA в описі зображення.

А далі спрацював ефект, відомий як парейдолія — хибне сприйняття об’єктів. Ми здатні їх розпізнати навіть там, де їх точно не може бути. Саме так свого часу з’явилося «обличчя марсіанського сфінкса», яке не давало спокою людям, поки не виявилося, що то просто скелі, на які невдало впало світло. Ось і з хмарами на Юпітері сталася та сама історія.