Парникові гази допоможуть нам виявити інопланетян

Вчені з університету Ріверсайду вважають, що надійним маркером існування не тільки життя, а й цивілізації може бути наявність певних речовин. На землі ми їх знаємо як шкідливі парникові гази, однак інопланетяни можуть використовувати їх для того, аби зробити планету більш придатною до життя.

Парникові гази можуть допомогти терраформувати планету
Парникові гази можуть допомогти терраформувати планету. Джерело: phys.org

Штучні парникові гази

Якби інопланетяни змінювали клімат планети у своїй Сонячній системі, щоб зробити її теплішою, ми б про це дізналися. Нове дослідження Університету Ріверсайду розповідає, як штучні парникові гази могли б видати тераформовану планету.

Гази, описані в дослідженні, можна було б виявити навіть у відносно низьких концентраціях в атмосфері планет за межами нашої Сонячної системи за допомогою наявних технологій. Це міг би зробити космічний телескоп James Webb або майбутній космічний телескоп, створений Європою.

І хоча такі забруднювальні гази повинні контролюватися на Землі, щоб запобігти шкідливому впливу на клімат, є причини, чому вони можуть навмисно використовуватися на екзопланеті.

Для нас ці гази погані, бо ми не хочемо посилювати потепління. Але вони були б корисними для цивілізації, яка, можливо, хотіла б запобігти льодовиковому періоду, що насувається, або тераформувати непридатну для життя планету, подібну до Марса.

Оскільки парникові гази не зустрічаються у природі в значних кількостях, вони мають бути якось виготовлені. Отже, їх знахідка була б ознакою розумних форм життя, що використовують технології. Такі ознаки називаються техносигнатурами.

«Техносигнатурні» парникові гази

П’ять газів, запропонованих дослідниками, використовуються на Землі з промисловою метою, наприклад, для виготовлення комп’ютерних чипів. Серед них фторовані версії метану, етану і пропану, а також гази, що складаються з азоту і фтору або сірки і фтору.

Однією з переваг є те, що вони неймовірно ефективні парникові гази. Наприклад, гексафторид сірки має у 23 500 разів більшу теплову потужність, ніж вуглекислий газ. Відносно невелика його кількість може нагріти планету, що замерзає, настільки, що рідка вода зможе утримуватися на її поверхні.

Ще однією перевагою запропонованих газів, принаймні з точки зору уявних інопланетян, є те, що вони надзвичайно довговічні й могли б зберігатися в атмосфері, подібній до земної, до 50 000 років. Їх не потрібно буде поповнювати занадто часто, щоб підтримувати гостинний клімат.

Свідченням наявності розумного життя можуть бути й хімічні холодоагенти, такі як ХФУ. Вони також є майже виключно штучними і добре помітні в атмосфері Землі. Однак ХФУ можуть бути не дуже вигідними, оскільки вони руйнують озоновий шар, на відміну від повністю фторованих газів, про які йдеться у новій статті, які є хімічно інертними.

Нарешті, фторовані гази повинні поглинати інфрачервоне випромінювання, щоб впливати на клімат. Це явище створює відповідну інфрачервону сигнатуру, яку можна виявити за допомогою космічних телескопів. За допомогою існуючих або запланованих технологій вчені могли б виявити ці хімічні речовини в деяких сусідніх екзопланетних системах.

Моделювання тераформованої планети

Щоб дійти до всіх цих розрахунків, дослідники змоделювали планету в системі TRAPPIST-1, що розташована на відстані близько 40 світлових років від Землі. Вони обрали цю систему, яка містить сім відомих кам’янистих планет, тому що вона є однією з найбільш вивчених планетних систем, окрім нашої. Вона також є реальною метою для дослідження всіма наявними космічними телескопами.

Група також розглянула здатність європейської місії LIFE виявляти фторовані гази. Ця програма зможе отримувати прямі зображення планет за допомогою інфрачервоного світла, що дозволить їй виявити більше екзопланет, ніж телескоп James Webb, який спостерігає за планетами, коли вони проходять перед своїми зорями.

Ця робота була виконана у співпраці з Даніелем Ангергаузеном зі Швейцарського федерального технологічного інституту / PlanetS, а також із дослідниками з Центру космічних польотів ім. Годдарда NASA, Космічного інституту науки «Блакитний мармур» і Паризького університету.

Хоча дослідники не можуть кількісно оцінити ймовірність виявлення цих газів у найближчому майбутньому, вони впевнені, що їх цілком можливо виявити під час запланованих місій з вивчення планетних атмосфер.

Японія запустила супутник спостереження за допомогою своєї нової ракети H3