Останній політ ERS-2: радари показали руйнування приреченого супутника

Інститут фізики високих частот і радіолокаційних технологій Фраунгофера в Німеччині опублікував зображення, отримані за допомогою радара TIRA. Вони демонструють останні дні життя супутника ERS-2.

Радарні знімки супутника ERS-2, зроблені в останні дні його існування. Джерело: Fraunhofer FHR

ERS-2 був запущений ESA 1995 року з метою вивчення Землі. Він збирав дані про температуру поверхні та океану, підвищення рівня моря і танення льодовиків. Супутник був виведений з експлуатації у 2011 році, після чого висота його орбіти поступово знижувалася. Увечері 21 лютого він увійшов у щільні шари атмосфери та згорів над Тихим океаном.

З огляду на досить великі габарити й масу апарата (2,5 тонни), фахівці уважно стежили за процесом його зниження. 19, 20, і 21 лютого приречений ERS-2 перебував у полі зору 34-метрової антени радара TIRA. Останній спостережний сеанс відбувся за 10 орбіт до входу в атмосферу.

Отримані TIRA зображення демонструють, що вже за день до входу в атмосферу сонячна батарея ERS-2 вже ослабла і перестала бути міцно прикріпленою до решти частин супутника. Ці дані дуже важливі. Річ у тім, що під час розрахунку траєкторії входження супутника в атмосферу експерти зазвичай розглядають його як єдиний жорсткий об’єкт практично до самого кінця. Однак приклад ERS-2 показує, що це далеко не завжди так. Фахівці сподіваються, що дані TIRA дадуть їм змогу поліпшити моделі, які використовуються під час складання прогнозів місця й часу сходження з орбіти супутників і фрагментів космічного сміття.

Раніше ми розповідали про те, як супутник зазнімкував відпрацьований ступінь японської ракети.