Космічне сміття в прямому ефірі: супутник зазнімкував відпрацьований ступінь японської ракети

Компанія HEO Robotics опублікувала знімок, зроблений одним із супутників, оснащених її сенсором. Він демонструє відпрацьований верхній ступінь японської ракети H-IIA.

Відпрацьований ступінь японської ракети HII-A. Джерело: HEO

Зазнімкований ступінь перебуває в космосі з 2012 року. Він використовувався для запуску чотирьох супутників. Після виведення корисного навантаження він залишився на навколоземній орбіті. Зараз висота його перигею становить 577 км, апогею — 647 км.

Знімок ступеня був зроблений у межах демонстрації можливостей. HEO Robotics пропонує різним замовникам свої послуги знімкування космічного сміття. Вони дадуть можливість оцінити його стан і ступінь небезпеки.

Знімкування відпрацьованого ступеня було зроблено з дистанції 25 км. Його довжина становить 9,2 метра, діаметр — 4 метри, роздільна здатність опублікованого знімка — 0,1 м/піксель. Судячи з зображення, ступінь зберіг свою цілісність. На жаль, цього не можна сказати про головний обтічник ракети H-IIA, який теж залишився на орбіті після запуску. У 2022 році він зруйнувався, що призвело до утворення понад 50 уламків.

Нагадаємо, що недавно HEO Robotics також опублікувала знімки приреченого супутника ERS-2. Він згорів у земній атмосфері 21 лютого 2024 року.

За матеріалами https://www.heospace