OSIRIS-REx зазнімкували на шляху додому

Європейське космічне агентство (ESA) опублікувало перший знімок апарата OSIRIS-REx, що наближається до Землі. На його борту знаходиться капсула зі зразками ґрунту астероїда Бенну.

Знімок апарата OSIRIS-REx, зроблений у той момент, коли він перебував на відстані 4,66 млн км від Землі. Джерело: ESA/CC BY-SA 3.0 IGO

Зображення було отримано 16 вересня, коли OSIRIS-REx перебував на відстані 4,66 млн км від Землі. Космічний апарат зафіксував 1-метровий телескоп OGS (Optical Groud Station). Він належить ESA і є частиною, розташованої на острові Тенерифе, обсерваторії Тейде.

Телескоп OGS був введений в експлуатацію в 1998 році. Спочатку він призначався для відстеження космічного сміття, а також використовувався в тестах лазерної системи зв’язку. Але пізніше його функціонал був розширений і він також почав застосовуватися для пошуку навколоземних астероїдів.

Для того, щоб зафіксувати OSIRIS-REx, OGS зробив 90 окремих знімків із 36-секундною витримкою кожен. Потім вони були об’єднані в єдине зображення з урахуванням фактора руху космічного апарата. Через це фонові зорі на знімку перетворилися з цяток на викривлені лінії.

24 вересня OSIRIS-REx зблизиться з Землею та скине капсулу зі зразками ґрунту астероїда Бенну. Після входу в земну атмосферу, вона повинна буде здійснити посадку на території полігону в штаті Юта. Сам апарат виконає маневр і повернеться в міжпланетний простір. Його наступною ціллю стане астероїд Апофіс. У квітні 2029 року OSIRIS-REx зблизиться з ним, після чого вивчатиме мале тіло протягом наступних 18 місяців.