Нова технологія видобування води на Місяці

Дослідники провели експерименти з місячним реголітом і дійшли висновку, що з нього можна видобути значно більше води, ніж вважалося досі. Причому зробити це можна за допомогою простого нагрівання.

Як видобувати воду на Місяці?
Як видобувати воду на Місяці? Джерело: phys.org

Вода в місячному реголіті

Майбутня колонізація Місяця міцно прив’язана до наявності на ньому води. Зазвичай проблему забезпечення астронавтів тим, що можна випити, зводять до запасів криги на полюсах. Однак нещодавно команда науковців із китайського Інституту матеріалознавства та інженерії Нінбо довела, що для цього достатньо лише місячного реголіту.

Про те, що до складу верхнього шару гірських порід входить вода, відомо ще з часів команди Apollo. І нещодавні дослідження китайських апаратів це підтвердили. Щоправда, найважливішої для життя речовини у реголіті дуже мало — від 0,0001% до 0,02%.

Проте, як виявили китайські науковці, це в тому випадку, якщо рахувати тільки фізико-хімічно зв’язану речовину. Якщо ж вивільнити та з’єднати разом водень і кисень, які входять до складу мінералів, води виявиться значно більше.

Скільки води можна видобути з тонни реголіту?

Виявилося, що видобути приховану воду не так вже і складно. Достатньо просто розігріти реголіт до 1200°С. Саме такими експериментами й займалися автори нового дослідження. При цьому їм навіть не знадобилися потужна піч чи лазер. Достатньо було лише системи ввігнутих дзеркал, які фокусували сонячне світло.

Виявилося, що з одного грама реголіту таким чином можна дістати 51–76 мг води. Здавалося б, це небагато. Однак якщо взяти тонну гірських порід, то з неї можна отримати вже 50 літрів. А цього кільком людям вже вистачить не на один день.

Подальші дослідження показали, що гірська порода ільменіт, яка в деяких місцевостях Місяця також зустрічається дуже часто, містить у своєму складі ще більше води. Загалом дослідження показали, що водень у складі місячних гірських порід має великий потенціал для використання. Він не тільки може забезпечити водою людей та рослини, але і використовуватися як ракетне паливо.