Незручна правда: інопланетяни не бачать на Землі ознак розуму

Якщо формула Дрейка показує неймовірно велике число цивілізацій які існують, то чому вони досі не вийшли на зв’язок? Це питання ще відоме як парадокс Фермі. Але відповідь на нього може бути одночасно і простою, і незручною: можливо, інопланетяни вважають Землю «нудною».

Розумні інопланетяни, ймовірно, зацікавлені лише в контакті з найбільш технологічно розвиненими планетами. Фото згенероване штучним інтелектом сервісом Fotor

Стаття в The Astrophysical Journal частково може пояснити парадокс Фермі. Астрофізик з Єврейського університету в Єрусалимі та автор дослідження Амрі Вандел припускає, що розумні інопланетяни можуть вважати такі планети, як Земля, просто нецікавими для себе. Цілком ймовірно, що вони давно знають, що у нас є життя та навіть розумна цивілізація, але їх більше цікавлять ті світи, де є ознаки не лише біології, але й розвинених технологій.

У статті досліджується парадокс Фермі. Враховуючи вік Всесвіту, розумні інопланетяни, ймовірно, вже б давно розвинули далекі космічні подорожі, та відвідали б нашу Землю. Той факт, що вони цього досі не зробили, може бути доказом того, що в галактиці Чумацький Шлях немає іншого розумного життя.

Куди поділись інопланетяни?

Експерти запропонували інші пояснення зниклих інопланетян. Можливо, вони відвідували Землю в минулому, задовго до того, як люди еволюціонували до Homo sapiens, тому наша планета їм стала не цікавою. Або, можливо, далекі космічні подорожі є складнішими, ніж вважалося. Ймовірно, інопланетяни створили розвинену цивілізацію дуже недавно, щоб потрапити на Землю. Або вони свідомо вирішили не досліджувати космос. Є варіант, що вони просто занапастили свою цивілізацію самознищенням надпотужною зброєю, чи це могло статись через катаклізм, наприклад, вибух наднової неподалік їхньої планети.

Чому ми не маємо доказів існування позаземних цивілізацій?

У новій статті Вандел пропонує неочікуване пояснення: життя насправді є дуже поширеним у Чумацькому Шляху. Якщо на багатьох кам’янистих планетах, що обертаються у зоні, придатній для життя, є розвинені цивілізації, ймовірно, вони просто не будуть витрачати свої ресурси на надсилання сигналів кожній зорі, яких мільярди. Якщо життя поширене, розумні інопланетяни, швидше за все, набагато більше зацікавлені в ознаках присутності технологій в інших світах.

Зворотний зв’язок

Земля випромінює сигнали, які можна виявити з космосу у вигляді радіохвиль, лише з 1930-х років. Теоретично ці сигнали зараз охопили близько 15 тисяч найближчих світил і планет, що обертаються навколо них. Але це незначна частина від 400 мільярдів зір у Чумацькому Шляху. Крім того, ще потрібен час, щоб будь-яке зворотне повідомлення від інопланетян потрапило назад. Тому потенційну відповідь слід чекати від зір, які розташовані у межах 50 світлових років.

Але спосіб спілкування радіосигналами не дуже надійний. Найдавніші радіосигнали Землі, які ненавмисно транслювалися в космос, вже стали вже настільки спотворені приблизно через один світловий рік, що інопланетяни не зможуть їх розрізнити. Тому цілком ймовірно, що сигнали Землі не досягнуть іншої форми розумного життя. Проте з часом і в міру того, як наша планета випромінює все більше і більше якісного радіомовлення, стає імовірним, що технологічні сигнали Землі знайдуть розумних слухачів.

Отримані дані свідчать про те, що в радіусі 50 світлових років від нашої планети, можливо, немає розумних цивілізацій. Але розумне життя все ще може бути десь — вони просто чекають нашого дзвінка.

Раніше ми повідомляли про те, що вчені побоюються розкривати людству правду про інопланетян.