Можливо, інопланетяни просто не встигли отримати наш сигнал?

Нова можлива розгадка парадокса Фермі полягає у тому, що потенційно придатних для життя планет у Галактиці дуже багато, а швидкість світла обмежена. Тож інопланетяни просто слухають ефір, а наші повідомлення ще не встигли до них дістатися.

Можливо, інопланетяни теж будють радіотелескопи
Можливо, інопланетяни теж будують радіотелескопи. Джерело: www.space.com

Парадокс Фермі

Питання «А де всі?», поставлене фізиком Енріко Фермі стосовно інопланетян, яких людство ніяк не може знайти, складніше, ніж може здаватися. І річ не в тім, що, відповідно до сучасних знань біології та планетології, життя має бути звичайною справою. І якщо не самих розумних істот, то принаймні сліди їхнього перебування ми вже мали б знайти.

Уже достатньо давно підраховано, що для того, аби відвідати усі зорі в Галактиці за допомогою зондів, що рухаються в межах швидкості світла, достатньо кількох мільйонів років. А сам Чумацький Шлях існує вже 10 млрд років, що автоматично означає, що якби у ньому була хоча б одна цивілізація, крім нас, то вона майже напевно встигла б відвідати Землю.

Однак науковці зауважують, що, скоріш за все, інопланетна цивілізація, якою б розвиненою вона не була, навряд чи матиме нескінченні енергетичні та матеріальні ресурси для постійного запуску нових зондів. Замість цього логічнішим було б побудувати низку станцій радіоспостереження та чекати на надходження сигналу.

Інопланетяни не встигли отримати радіоповідомлення

Саме на цих міркуваннях побудував своє нове розв’язання парадокса Фермі Анрі Вандель з Єврейського університету в Ізраїлі. Він припустив, що інопланетяни просто не встигли отримати наш сигнал.

Річ у тім, що в Галактиці близько 1 трлн планет, якщо рахувати разом із крижаними супутниками планет-гігантів типу Енцелада та Європи. Тому навряд чи інопланетяни приділять особливу увагу саме Землі. Вони чекатимуть, коли ми самі озвемося.

Людство ж випромінює радіохвилі трохи більше, ніж 100 років. Це означає, що діаметр «радіобульбашки», за межами якої про нас точно ніхто нічого не знає, становить усього 200 св. років. І це значно менше, ніж діаметр Галактики, який складає 100 тис. світлових років.

Тож розгадкою парадокса Фермі може бути наша власна нетерплячість. Міжзоряні комунікації — розвага для тих, хто готовий чекати десятки тисяч років. І нам варто зачекати не одне століття, поки десь наш сигнал таки отримають. А потім ще тисячоліття до нас надходитиме відповідь.