Невдале дослідження виявило дивну особливість Чумацького Шляху

На перший погляд, нічне небо здається статичним. Але реальність зовсім інша — Всесвіт дуже динамічний. От навіть зараз до Чумацького Шляху мчить газова хмара, яка зіткнеться з нашою Галактикою через 27 млн років. Команда астрономів, яка прагнула визначити точне місце очікуваного зіткнення, не змогла цього зробити. Але ця невдача випадково дозволила виміряти товщину Чумацького Шляху. Проаналізувавши отримані дані, вчені вирахували товщину внутрішніх і зовнішніх областей Галактики, виявивши різку різницю між ними.

Ілюстрація, що зображує Хмару Сміта в її подорожі до Чумацького Шляху
Ілюстрація, що зображує Хмару Сміта в її наближенні до Чумацького Шляху. Авторство: NRAO / AUI / NSF

Астрономи з обсерваторії Грін Бенк Національного наукового фонду США досліджували Хмару Сміта — високошвидкісну хмару водневого газу, розташовану в сузір’ї Орел на відстані від 36 тис. до 45 тис. світлових років. Попередні дослідження показали, що хмара має масу щонайменше в мільйон разів більшу за сонячну, розміри 9800 світлових років у довжину та 3300 світлових років у ширину.

План полягав у спостереженні за місцем, де хмара вріжеться в Чумацький Шлях. Це завдання складне, оскільки хмара розташована на протилежному боці Галактики. Команда під керівництвом Тоні Мінтера використала 20-метровий телескоп Green Bank для пошуку пилу і викидів молекул гідроксильної групи (молекули водню і кисню). Вони очікували побачити різницю у складі хмари в місці її взаємодії з Галактикою, де повинно бути дуже мало пилу і гідроксилу. Зазвичай хмари в Чумацькому Шляху містять і те, й інше, тому різниця мала бути помітною.

Кольорове зображення Хмари Сміта
Кольорове зображення Хмари Сміта, зроблене за даними телескопа Грін-Бенк (GBT). Новий аналіз показує, що вона оповита ореолом темної матерії. Авторство: NRAO / AUI / NSF

Команда не виявила жодних відмінностей у складі хмари, але знайшла іншу цікаву інформацію про Чумацький Шлях. Вчені виміряли товщину шару молекул у внутрішніх областях Галактики, виявивши, що товщина шару молекул у внутрішньому регіоні становить 330 світлових років, тоді як у зовнішніх частинах вона вдвічі більша — близько 660 світлових років.

Це відкриття залишає багато запитань без відповідей. Спостереження показує різницю в товщині між внутрішньою і зовнішньою областями, але не пояснює, що зумовлює цю різницю. Потрібні подальші спостереження, щоб змоделювати процес, що лежить у його основі.

Ще одне питання, яке бентежить астрономів, — природа і механіка Хмари Сміта і те, як вона впливатиме на Чумацький Шлях.

Раніше ми повідомляли про те, що людство виявилося єдиною розумною цивілізацією на всю Галактику.

За матеріалами universetoday.com