NASA заплатила вченому мільярд доларів за порятунок Землі від падіння астероїда

NASA витратила колосальну суму, щоб запобігти можливому зіткненню астероїда із Землею. Ця сума була виплачена науковцю Данте Лауретті, який взявся керувати місією з вивчення протидії падінню астероїда на Землю.

Данте Лауретта
Головний дослідник OSIRIS-REx Данте Лауретта тримає макет пристрою для збору зразків з астероїда Бенну. Авторство зображення: Барбара Девід

«У 2011 році NASA виплатила мені мільярд доларів», — коментує Данте в інтерв’ю виданню Mail Online.

У 2016 році до астероїда Бенну був запущений космічний апарат OSIRIS-REx. У 2018-му він досяг астероїда та в 2020 році зібрав цінні зразки породи з його поверхні, після чого взяв курс на Землю. Ці зразки були успішно доставлені в 2023 році, розкриваючи важливі дані про астероїд.

Бенну
NASA OSIRIS-REx збирає зразки з астероїда Бенну. Ілюстрація: NASA

Бенну, розміром із хмарочос, вважається одним із найнебезпечніших із «потенційно небезпечних» для Землі астероїдів, оскільки він розташований на відстані приблизно 7,4 млн км від Землі. Ймовірність зіткнення Бенну з нашою планетою між 2175 і 2199 роками оцінюється як 1 до 2700.

Астероїд Бенну
Астероїд Бенну. Фото: NASA

«Це була можливість з’ясувати, чи є підстави хвилюватися щодо можливої катастрофи у майбутньому», — пояснює Данте.

Якщо б Бенну все ж упав на Землю, наслідки були б надзвичайно руйнівними. Зіткнення викликало б вибух, рівнозначний 1450 мегатоннам тротилового еквівалента — майже втричі потужніший за суму енергії, витраченої на всі ядерні випробування на планеті. Удар залишив би гігантський кратер і викликав би землетрус магнітудою 6,7 бала, а також руйнівну ударну хвилю, яка б кілька разів обігнула Землю.

Від такої апокаліптичної події вижила б менша частина людства, яка зіткнулася б із небаченою за масштабами гуманітарною катастрофою: нестача їжі та води, знищена інфраструктура, перебої з електропостачанням та зв’язком тривали б місяцями.

Данте Лауретта
Данте Лауретта головний дослідник OSIRIS-REx з Університету Аризони в Тусоні. Фото: Space.com

Дослідження виявили, що Бенну не є щільним уламком скелі, а складається з гірських порід, з’єднаних разом гравітацією, що нагадує величезний басейн із пластиковими кульками. Доставлені зразки виявили небачені на Землі мінерали та «будівельні блоки життя». Але найголовніше, ця місія допомогла науковцям краще розуміти астероїди та розробити стратегії для протидії такій небезпеці з космосу.

Раніше ми повідомляли про те, як система попередження NASA передбачила падіння астероїда на Землю.

За матеріалами unilad.com