Зразки Бенну виявились зародком древньої планети з океаном рідкої води

Після місяців марних спроб відкрити капсулу космічного апарата OSIRIS-REx, у січні NASA нарешті дісталась головного «скарбу» — зразків астероїда Бенну. Кілька тижнів досліджень зразків виявили цікавий результат. Керівник місії Данте Лауретта з Університету Аризони висунув гіпотезу, що зібраний фрагмент космічної породи може бути планетезималлю — будівельним блоком планети, на якій колись існував океанічний світ.

TAGSAM
Вигляд зверху на механізм збору зразків OSIRIS-REx Touch-and-Go-Sample-Acquisition Mechanism (TAGSAM) зі знятою кришкою, що показує зразки астероїда Бенну всередині. Фото: NASA

«Робоча гіпотеза полягає в тому, що зразок колись був древнім океанським світом», — поділився відкриттям Лауретта.

Високий рівень фосфатів у зразках Бенну є головним аргументом цієї гіпотези. Фосфор є ключовим елементом для життя, як підтверджено його вміст у виверженнях із підземних океанів на супутнику Сатурна Енцеладі. Місії, спрямовані на астробіологію, активно досліджуватимуть океанські світи як можливі місця для пошуку позаземного життя.

Астероїд Бенну
Астероїд Бенну. Фото: NASA

Космічний апарат OSIRIS-REx, запущений у вересні 2016 року, прибув до астероїда Бенну у грудні 2018-го. Апарат пройшов близько 200 млн км, щоб дістатися до астероїда, який є реліктом із часів формування Сонячної системи. У вересні 2023 року OSIRIS-REx повернувся на Землю зі зразками астероїда вагою близько 250 грамів, а також з додатковим матеріалом, знайденим поза контейнером для зразків. Як сказав аналітик OSIRIS-REx Денієль Главін, цей зразок — мрія астробіолога.

Зонд NASA OSIRIS-REx торкається астероїда Бенну

Найголовніше полягає в тому, що дослідники тепер мають доступ до найчистішого космічного матеріалу, який не піддавався пошкодженню під час перетину земної атмосфери. Це дозволяє вченим вивчати властивості зразків без втрати їхнього первинного стану, що дуже важливо для отримання більш точних результатів.

Зразки Бенну можуть розкрити хронологію формування Сонячної системи та допомогти в розумінні процесу виникнення життя з первісного матеріалу в космосі. За словами астробіолога Майкла Вонга, Bennu — це викопний знімок найпримітивнішого матеріалу в Сонячній системі. Додатковий аналіз зразків, який розпочався лише минулого місяця, обіцяє виявити більше інформації про еволюцію давніх скелястих тіл.

Раніше ми повідомляли про те, як OSIRIS-APEX пройшов перше випробування на шляху до астероїда Апофіс.

За матеріалами New Scientist