NASA розповіла приголомшливі подробиці перших фото James Webb

Минуло шість місяців з моменту запуску космічного телескопа James Webb із Французької Гвіани до точки Лагранжа L2 для спостережень за космосом на відстані понад мільйон кілометрів від Землі. Попри зіткнення з метеороїдом, телескопу вдалося отримати перші кольорові зображення. Але поки знімки проходять обробку та будуть оприлюднені 12 липня.

James Webb Space Telescope (artist's impression)
James Webb — найпотужніший із будь-коли створених телескопів

На пресконференції, що відбулася 29 червня, представники NASA повідомили кілька приголомшливих подробиць щодо отриманих зображень і розповіли про деякі оновлення щодо роботи James Webb. Команда оголосила, що очікувана публікація перших зображень телескопа включатиме найглибше зображення Всесвіту та спектри однієї екзопланети.

Тестові знімки

James Webb приковує увагу громадськості від початку його запуску, на який чекали понад два десятиліття. Ми з цікавістю спостерігали за вирівнюванням дзеркал телескопа та введенням в експлуатацію його наукових приладів через охолодження до наднизьких температур. Кульмінацією цих процесів стало надзвичайно чітке зображення Великої Магелланової Хмари, зроблене приладом MIRI у середньому інфрачервоному діапазоні. Попри те, що це було лише тестове необроблене зображення, воно приголомшило усіх своєю чіткістю у порівнянні зі знімками інших космічних телескопів.

Сравнение одной и той же области, снятой WISE, Spitzer и JWST
Порівняння однієї й тієї ж області, знімкованої WISE, Spitzer та JWST

Світлини, на публікацію яких очікують 12 липня, стануть справжньою сенсацією. Це будуть повноцінні чіткі та кольорові зображення наукових цілей James Webb. Разом з цими першими знімками команда JWST опублікує результати 120-годинних спостережень за екзопланетами та глибоким Всесвітом.

Нагадаємо, що James Webb у перший рік своєї роботи досліджуватиме чорну діру в центрі Чумацького Шляху.

За матеріалами Phys