Видатні можливості James Webb порівняли з іншими телескопами

Космічний телескоп James Webb наразі перебуває на завершальному етапі вирівнювання перш ніж почне повноцінно працювати на користь науки. Але навіть на етапі фокусування він уже вразив наукову спільноту своїми можливостями, коли надсилає світлини віддалених глибин нашого космосу. Ці пробні знімки вже дають початкові уявлення про те, наскільки потужним буде JWST і наскільки сильно покращиться інфрачервона астрономія. Інженери кажуть, що оптичні характеристики JWST виявилися кращими за їхні найоптимістичніші прогнози.

Космічний телескоп James Webb
Космічний телескоп James Webb. Зображення: Space.com

Перебуваючи в нестримному очікуванні, астрономи почали публікувати порівняльні зображення JWST з іншими телескопами, які показують еволюцію покращення роздільної здатності видимого космосу. Астроном Андраш Гаспар, який працює з приладом середнього інфрачервоного діапазону MIRI на борту JWST, скомпілював зображення телескопа WISE (Wide Infrared Survey Explorer) із зображенням JWST того ж поля зору — Великої Магелланової Хмари, маленької галактики-супутниці Чумацького Шляху. Потім він провів таке ж порівняння з фотографією, зробленою Spitzer.

Порівняння однієї і тієї ж області, знятої WISE, Spitzer та JWST

«WISE з його 40-сантиметровим телескопом вдвічі менший за телескоп Spitzer (85 см). Але обидва вони малесенькі у порівнянні з 6,5-метровим гігантом JWST. Ось що ви в результаті отримуєте за допомогою великої апертури — більш високу роздільну здатність та чутливість!» — пояснює Гаспар.

Астрономи та інженери, схоже, вражені тим, якою високою виявилася чутливість JWST. Інші дослідники теж приєдналися та поділилися схожими порівняннями:

Очікується, що перші офіційні зображення James Webb, що будуть зроблені з використанням усіх потужностей телескопа, з’являться в липні.

Нагадаємо, що раніше NASA хотіла перейменувати James Webb у зв’язку з неоднозначним минулим людини, на честь якої названий телескоп.