NASA показала 133 дні з життя Сонця: відео

Центр космічних польотів NASA Goddard Space Flight Center опублікував годинне покадрове відео, яке показує 133 дні з життя Сонця. Ролик демонструє хаотичну поверхню нашої зорі, де вздовж ліній магнітного поля вигинаються великі петлі плазми. Іноді циклічна плазма знову з’єднується зі світилом, а іноді вона викидається в космос, створюючи сонячні вітри.

Зображення було отримане від Обсерваторії сонячної динаміки (SDO), космічного корабля, запущеного 2010 року в межах програми NASA LWS. Його основна місія тривала п’ять років, а наразі перейшла у стан розширеної програми. Агенція каже, що SDO має працювати до 2030 року.

Зображення у фільмі були зроблені з інтервалом у 108 секунд в ультрафіолетовому випромінюванні за допомогою приладу Extreme Ultraviolet Variability Experiment SDO (EVE). Під час спостереження SDO вимірює внутрішній простір Сонця, магнітне поле та гарячу плазму в сонячній короні. Він також вимірює опромінення, яке створює іоносферу Землі та інших планет.

70 тисяч світлин Сонця щодня

SDO перебуває на геосинхронній орбіті на висоті 22 тис. км над Землею, тому спостереження за Сонцем у такому положенні виявляється дуже зручним та стабільним. Щодня SDO фіксує приблизно 70 тис. зображень із загальним обсягом до 1,5 терабайт даних. Це надзвичайний об’єм. Журнал Nature описує його як одне з найбагатших і найбільших сховищ даних сонячних зображень, доступних людству.

Програма NASA LWS має за мету краще зрозуміти Сонце, частково для того, щоб ми могли передбачити потужну космічну погоду, яка може пошкодити супутники, електромережі та іншу інфраструктуру. SDO відіграє важливу роль у цих зусиллях.

Спільники SDO

SDO не єдиний у дослідженні Сонця. SOHO від ESA вивчає наше світило з моменту свого запуску 1995 року. У 2018 році NASA запустила сонячний зонд Parker Solar Probe, який став найближчим до Сонця об’єктом та найшвидшим, створеним людиною. У 2020-му ESA запустило свій Solar Orbiter, який робитиме найближчі зображення Сонця та вивчатиме полярні регіони зорі.

Раніше ми повідомляли про те, як Solar Orbiter надіслав приголомшливе відео наближення до Сонця.