Solar Orbiter зробив унікальний портрет Сонця

Європейське космічне агентство (ESA) опублікувало кілька зображень Сонця, зроблених 7 березня цього року зондом Solar Orbiter. На сьогодні це найдетальніші портрети нашого світила, що дозволяють розглянути низку деталей поверхні та верхніх шарів атмосфери.

Завдання місії Solar Orbiter

Solar Orbiter був запущений 2020 року. Зонд призначений для вивчення внутрішньої частини геліосфери та сонячного вітру, що зароджується, а також спостереження полярних областей нашої зорі, які не видно з Землі. Наразі Solar Orbiter наближається до перигелію своєї орбіти (~50 млн км), що забезпечило йому унікальні можливості знімкування Сонця.

Зонд Solar Orbiter в уявленні художника. Джерело: ESA

Унікальний портрет Сонця

Опубліковані ESA знімки були зроблені, коли Solar Orbiter перебував на півдорозі між Землею та Сонцем. Завдяки високій роздільній здатності його камери EUI (Extreme Ultraviolet Imager), зонду потрібно зробити 25 окремих знімків сонячної поверхні (це зайняло чотири години). Об’єднавши їх, дослідники отримали унікальний портрет нашого світила, що містить 83 млн пікселів.

Портрет Сонця, зроблений зондом Solar Orbiter з дистанції 75 млн км. Джерело: ESA & NASA/Solar Orbiter/EUI team; Data processing: E. Kraaikamp (ROB)

Solar Orbiter демонструє зірку на довжині хвилі 17 нм (екстремальний ультрафіолет). На ньому можна побачити низку деталей видимої поверхні Сонця, яка називається фотосферою. На фото також потрапили протуберанці. Для розуміння масштабів, на знімок було додано зображення Землі (верхня права частина кадру).

ESA також опублікувало кілька знімків, зроблених спектрометром SPICE. Вони показують різні елементи сонячної атмосфери. Фіолетовий колір відповідає розігрітому до 10 000°C водню, блакитний — вуглецю (32 000°C), зелений — кисню (320 000°C), жовтий — неону (630 000°C).

Знімки Сонця, зроблені спектрометром SPICE. Джерело: ESA & NASA/Solar Orbiter/SPICE team; Data processing: G. Pelouze (IAS)

Solar Orbiter пройде перигелій своєї орбіти 26 березня. Очікується, що попередні результати його спостережень та зроблені під час зближення із Сонцем знімки будуть опубліковані ESA у середині квітня.

Ви також можете почитати про те, як виявлені вихрові хвилі на Сонці спантеличили вчених-фізиків.