Solar Orbiter надіслав приголомшливе відео наближення до Сонця

Нещодавно космічний апарат Solar Orbiter вчергове пролетів близько до Сонця, щоб показати людству неймовірні кадри наближення до зорі, яке він знімав протягом 20 днів: з 20 вересня по 10 жовтня 2022 року. Приголомшлива послідовність була знята в той час, коли наше Сонце перебуває в активній фазі, тому на відео помітно багато великих плазмових шлейфів, що виринають із поверхні зорі.

Космічний апарат Solar Orbiter
Космічний апарат Solar Orbiter. Зображення: NASA

Європейське космічне агентство (ESA) керує місією Solar Orbiter. Вони опублікували приголомшливу покадрову зйомку, зроблену за допомогою камери екстремального ультрафіолетового випромінювання (EUI) космічного апарата з високою роздільною здатністю. EUI вдалось усі 20 днів знімати Сонце в панорамному режимі, що дозволяло вченим отримати неймовірно детальний погляд на зорю.

Вчені покращили кольори в покадровій зйомці, оскільки людське око не бачить довжину хвилі ультрафіолетового випромінювання, у якій працює прилад. Коли зоря обертається на відео, ми бачимо, наскільки вона активна. Атмосфера її корони досягає температури мільйона градусів за Цельсієм.

Уважні глядачі можуть помітити, що зображення злегка «стрибає». Це тому, що у ці моменти EUI не міг надсилати дані на Землю. Залежно від місця перебування Solar Orbiter на орбіті час передачі даних міг змінюватись від кількох годин до кількох днів.

Solar Orbiter здійснює регулярні близькі обльоти Сонця в межах орбіти Меркурія. Апарат не наближається так близько, як сонячний зонд NASA Parker Solar Probe, адже має камери високої роздільної здатності, які просто не витримають вищих температур, за яких працює зонд Parker.

Solar Orbiter також здійснює регулярні обльоти Венери, використовуючи її гравітацію, щоб поступово відхиляти свою орбіту від площі екліптики. Ці маневри, врешті-решт, дозволять Solar Orbiter вийти до полюсів Сонця, чого раніше не робив жоден космічний апарат. Вчені вважають, що полярні регіони містять підказки про те, як зоря генерує своє магнітне поле, яке, у свою чергу, керує її 11-річним циклом активності, припливами та відпливами у формуванні сонячних плям, сонячних спалахів та вивержень.

Раніше ми повідомляли про те, як потужний спалах на Сонці вивів з ладу радіо в Африці та на Близькому Сході.