NASA показала момент відділення капсули OSIRIS-REx

NASA опублікувала відеозапис, зроблений апаратом OSIRIS-REx. Він демонструє момент відділення капсули зі зразками речовини астероїда Бенну.

Капсула зі зразками речовини астероїда Бенну на апараті OSIRIS-REx (знімок зроблено до її відділення). Джерело: NASA/Goddard/University of Arizona/Lockheed Martin

Відділення капсули відбулося 24 вересня, коли OSIRIS-REx перебував на відстані 102 тисяч км від Землі. Цей момент зафільмувала одна з чорно-білих навігаційних камер апарата, які у звичайній ситуації використовуються для його орієнтації.

Опублікована NASA анімація демонструє момент відстикування капсули від OSIRIS-REx. У верхній частині кадру видно Сонце, а біля лівого краю знімка — тонкий серп Землі. Послідовність зображень була оброблена для видалення більшої частини розсіяного сонячного світла, отримання детальніших зображень капсули та хмари частинок, що утворилася в момент її відстрілу, а також для запобігання перенасичення світлом земного півмісяця.

Відділення капсули зі зразками речовини астероїда Бенну від апарата OSIRIS-REx. Джерело: NASA/Goddard/University of Arizona/Lockheed Martin

Менш ніж через 6 годин після відстикування, капсула увійшла в земну атмосферу та здійснила посадку на полігоні в штаті Юта. Наразі вона перебуває у спеціально побудованій для вивчення її вмісту лабораторії, розташованій на території в Космічному центрі ім. Джонсона. Вчені вже розкрили капсулу. 11 жовтня NASA планує організувати пряму трансляцію, під час якої покаже всьому світу, що саме вдалося привезти OSIRIS-REx.

Щодо самого апарата, то після відстрілу капсули він продовжив свою подорож Сонячною системою. Метою його розширеної місії стане астероїд Апофіс. OSIRIS-REx досягне його у квітні 2029 року.

За матеріалами https://blogs.nasa.gov