NASA планує закрити порт російського сегмента МКС

NASA занепокоєна витоками в тунелі, що з’єднує російський сегмент Міжнародної космічної станції (МКС) зі стикувальним портом, згідно зі звітом генерального інспектора агентства. Проблема посилюється тим, що інженерам досі невідомо, що є причиною утворення діри в корпусі орбітального форпосту.

МКС
Стикування з портом на МКС. Фото: NASA

«Постійні тріщини й витоки повітря в тунелі переходу службових модулів — це серйозний ризик для безпеки», — йдеться у звіті. NASA та «Роскосмос» співпрацюють для виявлення причин тріщин і контролю станції на предмет нових витоків.

У квітні 2024 року NASA зафіксувала збільшення витоку до найвищого рівня, що склало 1,67 кг кисню на день, порівняно з 450 грамами у лютому. Агентства зосередили увагу на можливих пошкодженнях внутрішніх і зовнішніх зварних швів.

Усунути проблему буде складно через порушення в ланцюгах постачання, які вже впливають на підрядників NASA. Це створює додаткові перешкоди для підтримки роботи МКС до 2030 року, коли планується завершення її експлуатації. У червні 2024 року NASA підвищила рівень занепокоєння щодо витоків до найвищого у своїй «матриці ризиків».

МКС
Службовий модуль «Звєзда» МКС разом із двома російськими модулями. Фото: NASA

Якщо витоки триватимуть, NASA та «Роскосмос» будуть змушені закрити тунель, що унеможливить використання одного зі стикувальних портів станції. Хоча «Роскосмос» впевнений у здатності контролювати ситуацію, залишається питання, коли рівень витоку стане неприйнятним.

Це підсилює занепокоєння, оскільки станція вже наближається до завершення свого життєвого циклу. Космічна агенція планує вивести МКС з експлуатації до 2030 року за допомогою спеціального буксира від SpaceX. Проте рішення про продовження експлуатації після 2028 року ще не ухвалене. Альтернативним варіантом може стати модернізація станції, але це вимагатиме значного фінансування та підвищення рівня ризиків через старіння конструкцій.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA виявила діру в «Союзі».

Найкращі фото: які експерименти проводили астронавти місії Crew-8 на МКС