На краю загибелі: астрономи знайшли пару гарячих юпітерів біля червоних гігантів

Міжнародна команда дослідників повідомила про виявлення пари раніше невідомих екзопланет. Вони обертаються навколо червоних гігантів.

Екзопланета біля червоного гіганта в уявленні художника. Джерело: ANU

Відкриття було зроблено під час аналізу даних, зібраних космічним телескопом TESS. Надалі існування екзопланет було підтверджено в результаті вимірювання радіальних швидкостей, виконаних наземними обсерваторіями.

Знайдені екзопланети отримали позначення TOI-4377 b і TOI-4551 b. Вони обертаються навколо червоних гігантів, розташованих на відстані 1486 і 704 світлових років від Землі. Обидва світи являють собою гарячі юпітери. Радіус TOI-4377 b становить близько 1,35 радіуса Юпітера, а маса — близько 0,96 маси Юпітера. Її орбіта проходить на відстані 0,058 а. о. (8,6 млн км) від зорі, вона робить один оберт за 4,38 дня.

Що стосується TOI-4551 b, то її радіус приблизно на 6% більший за радіус Юпітера, а маса оцінюється в 1,49 маси Юпітера. Вона розташована на відстані 0,1 а. о. (15 млн км від батьківської зорі) і витрачає на один оберт 10 днів.

Що стосується самих зір TOI-4377 і TOI-4551, то їхні маси становлять 1,36 і 1,31 сонячних відповідно. Вони приблизно в 3,5 раза більші за Сонце. Вік TOI-4377 оцінюється в 3,88 млрд років, TOI-4551 приблизно на 1 млрд років старше.

Знахідка становить значний науковий інтерес. На сьогодні астрономам відомо не так і багато екзопланет, чиї орбіти проходять на такій невеликій відстані від червоних гігантів. Такі зорі поступово розширюються, що з часом призведе до знищення світів, які обертаються навколо них.