На борту китайської космічної станції перебувають шестеро тайконавтів

Космічний корабель «Шеньчжоу-15» успішно пристикувався до станції «Тяньгун». Тепер на її борту перебуває шестеро людей. Це буде перша заміна екіпажу на китайському космічному аванпості.

Тайконавти, які щойно прибули на борт «Тяньгун»
Тайконавти «Шеньчжоу-15». Джерело: www.globaltimes.cn

Тайконавти «Шеньчжоу-15»

Китайський космічний корабель «Шеньчжоу-15», що стартував 29 листопада з космодрому в пустелі Гобі, успішно зістикувався зі станцією «Тяньгун». Стикування завершилося о 23:46 за київським часом того ж дня. Новоприбулих тайконавтів Фей Цзюньлуна, Ден Цинміна та Чжан Лу чекали Чен Дун, Лю Ян та Цай Сюже, які перебувають на станції уже шість місяців.

Останні за час свого перебування на орбіті встигли зустріти два експериментальні модулі «Веньтянь» та «Ментянь», тож тепер тайконавти зможуть розпочати заплановану програму наукових досліджень. Крім того, вони мають на борту достатньо запасів завдяки вантажній місії «Тяньчжоу-5», яка стартувала 11 листопада.

Невдовзі троє тайконавтів, що перебувають на станції вже достатньо довго, відправляться на Землю. Таким чином буде здійснена перша зміна екіпажу, яка відбудеться безпосередньо на борту. Надалі Китай планує зробити це рутинною процедурою.

Отже, Піднебесна отримує у своє розпорядження аванпост, на якому постійно перебуватимуть люди. Цілком можливо, що «Тяньгун» переживе Міжнародну космічну станцію, експлуатація якої триватиме до кінця цього десятиліття. Тож, цілком ймовірно, за деякий час Китай залишиться єдиною країною, чиї громадяни постійно перебувають у космосі.

Космічна станція як завершення етапу космічних перегонів

Вперше про будівництво китайської космічної станції заговорили 1992 року. Тоді плани Піднебесної здавалися дещо фантастичними, але за 30 років, що минули, багато чого змінилося. Китай встиг стати другою економікою світу після США. У його технічних та економічних спроможностях тепер ніхто не сумнівається.

2003 року Китай запустив космічний корабель «Шеньчжоу-5» зі своїм першим тайконавтом на борту. Тоді світ вперше почув це слово. Дві невеликі станції, запущені на початку 2010-х показали, що КНР цілком здатна здійснювати дослідження космосу власними силами.

Це було дуже доречно, адже США відмовили Китаю у приєднанні до МКС. Тож Піднебесній нічого не лишалося, як створювати свій космічний аванпост. Розпочати його будівництво могли ще 2017-го, але тоді аварія носія «Чанчжен-5» завадила вивести в космос його перший модуль. Сталося це тільки 2021 року. А цьогоріч будівництво «Тяньгун» нарешті завершилося.