Моторошний протокол NASA: як реагуватимуть астронавти у разі раптової смерті у космосі

Ми всі захоплюємося тим, як астронавти підкорюють космос. Однак романтизація цієї професії розбивається через усвідомлення того, що відправлення людини в космос є складною та небезпечною справою. З моменту початку космічних досліджень загинуло 20 людей: у катастрофах шатлів NASA у 1986 та 2003 роках, під час місій «Союз-1» та «Союз-11», а ще троє астронавтів під час пожежі на стартовому майданчику Apollo у 1967 році.

Смерть у космосі
Смерть у космосі. Фото: Unsplash

Зважаючи на складність космічних польотів, кількість загиблих невелика. Проте з планами NASA відправити екіпаж на Місяць у 2025 році, а також на Марс у наступному десятилітті, ймовірність втрат зростає. Паралельно активно розвивається космічний туризм, що також збільшує ризик загибелі під час польотів.

Варіантів нещасних випадків безліч. Якщо хтось вийде у відкритий космос без скафандра, смерть настане миттєво через втрату тиску і вакуум. На Місяці або Марсі без скафандра результат буде схожий: задуха і закипання крові. Також можливі смертельні випадки під час запуску ракет та посадки космічних апаратів, оскільки це найнебезпечніші етапи польотів.

Що робити з тілом?

Якщо хтось загине в космосі, виникає питання: що робити з тілом? Якщо смерть трапиться на низькій навколоземній орбіті, наприклад, на борту МКС, тіло можна повернути на Землю протягом кількох годин. У разі загибелі на Місяці екіпаж може повернути тіло додому за кілька днів, і NASA навіть має протоколи для таких нещасних випадків.

У випадку загибелі астронавта під час місії на Марс екіпаж не зможе негайно повернутися. Тіло, ймовірно, буде зберігатися в окремій камері до завершення місії через кілька років. Стала температура і вологість всередині корабля допоможуть зберегти тіло від розкладання.

Поховання на Марсі чи на Землі?

Якщо астронавт помре на поверхні Марса, кремація не буде можлива через велику енергозатратність. Поховання теж небажане через можливе забруднення поверхні Марса бактеріями з тіла. Найкращим рішенням буде зберігання тіла у спеціальному мішку до його повернення на Землю.

Астронавт на Марсі
Астронавт на Марсі. Зображення: Unsplash

Зараз існує багато невідомого, як поводитися у разі смерті в космосі. Важливо не лише вирішити питання з тілом, а й допомогти екіпажу психологічно пережити втрату та підтримати родини загиблих на Землі. Для колонізації інших світів необхідне планування та протоколи щодо таких ситуацій.

Раніше ми розповідали про те, що станеться з людським тілом у космічному вакуумі.

За матеріалами yahoo.com