«Я бачив смерть»: космічний турист поділився враженнями від польоту на New Shepard

Космічний туризм для багатьох читачів може залишитись найзаповітнішою та, на жаль, нездійсненною мрією через непомірну ціну на квиток. Але ми всі у захваті від подорожей щасливців, які мали змогу отримати місце на борту капсули New Shepard приватної аерокосмічної компанії Blue Origin та відвідати край космосу. Як виявилося, не для всіх такий досвід був позитивним.

Вільям Шатнер у складі другого польоту Blue Origin
Вільям Шетнер у складі другого польоту Blue Origin

Під час своєї першої подорожі до межі з космосом знаменитий актор «Зоряного шляху» Вільям Шетнер зізнався про жах, який він пережив під час мандрівки. Про свої враження він написав у новій книзі Boldly Go: Reflections on a Life of Awe and Wonder («Сміливо йти: Роздуми про життя, повне благоговіння та дива»).

Жахливий досвід

Описавши бентежну процедуру запуску та початок своєї короткої екскурсії в умовах невагомості, Шетнер зізнався, що коли він обернувся, щоб подивитися у космос, то був шокований порожнечею, яку виявив.

«Коли я дивився у космос, для мене не відкрилося жодної таємниці. Я бачив лише холодну та чорну порожнечу. Це було несхоже на жодну темряву, яку ви можете побачити або відчути на Землі. Вона огортала мене, була глибокою, всеохопною. Я бачив лише смерть», — написав Шетнер.

Екіпаж місії NS-18 (другий пілотований політ New Shepard). Джерело: Blue Origin

У той час, коли інші пасажири насолоджувалися невагомістю та неймовірним видовищем з ілюмінатора, актор був змушений боротися з реальністю та власним досвідом, який виявився далеким від того, що він очікував. Подивившись у вікно, Шатнер відчув сильну тугу за планетою, яку щойно покинув.

«Я бачив кривизну Землі, бежевий колір пустелі, білий колір хмар і блакитне небо. Це було життя. Мати-Земля. Гея. І я залишав її. Все, що я очікував побачити, виявилось не таким», — підсумував Шетнер.

Ефект огляду

Багато космічних мандрівників описували свій досвід, який називають ефектом огляду, або відчуттям ейфорії та взаємозв’язку, що виникає від погляду на Землю згори. Шетнер натякав на це явище, але навіть його висновок звучить надзвичайно сумно.

«Контраст між жахливим холодом космосу угорі та теплим живленням Землі внизу наповнив мене неперевершеним сумом. Моя подорож у космос мала стати святом, натомість вона була схожа на похорон», — додав Шетнер.

Незабаром після приземлення після своєї короткої космічної подорожі, яка відбулася майже рік тому, Шетнер щиро подякував засновнику Blue Origin Джеффу Безосу за отримані враження та новий досвід.

«Те, що ви дали мені, — це найглибший досвід у моєму житті. Сподіваюся, я ніколи не одужаю від цього», — крізь сльози сказав він Безосу.

Раніше ми повідомляли про те, як стати космічним туристом