Китайська ракета успішно розгорнула гальмівне вітрило

Вчені з Шанхайської академії космічних технологій (SAST) повідомили про успішне розгортання експериментального гальмівного вітрила. Він призначений для прискорення процесу виводу з орбіти відпрацьованої техніки та розв`язання проблеми космічного сміття.

Розгортання експериментального гальмівного вітрила адаптером корисного навантаження ракети «Чанчжен-2D». Джерело: SAST

На сьогодні фахівці запропонували цілу низку методів, призначених для розв’язання проблеми космічного сміття. Одним з них є оснащення ракетних ступенів та супутників розгортальними вітрилами. Вони повинні посилювати гальмівний ефект, який надається верхніми шарами земної атмосфери, та прискорювати процес сходження з орбіти відпрацьованої космічної техніки.

Фахівці із SAST вирішили провести експеримент із метою перевірки ефективності даної технології. Для нього була обрана місія із запуску трьох розвідувальних супутників «Яогань-35». Вітрило, із загальною площею поверхні 25м², було встановлене на 300-кілограмовий адаптер корисного навантаження ракети «Чанчжен-2D». Її пуск відбувся 24 червня 2022 року.

4 липня SAST опублікувала знімки, які демонструють успішно розгорнуте вітрило. Наразі адаптер знаходиться на орбіті з висотою перигею 485 км та висотою апогею 497 км. Очікується, що завдяки вітрилу він згорить у земній атмосфері протягом двох найближчих років. Як контрольний зразок буде використаний верхній ступінь «Чанчжен-2D», який має схожі орбітальні характеристики. Передбачається, що він протримається на орбіті значно довше, ніж адаптер із вітрилом.

Нагадаємо, що минулого року китайський супутник отримав пошкодження через зіткнення із фрагментом космічного сміття.

За матеріалами https://www.space.com